Hej.
Till alla er som köpt ett Variotronic och tänker använda det på hårt trimmade Lambrettor. Följande står på Cambridge Lambretta's produktsida:
"N.B. on high power kits you should choose the modified Varitronic. Kits such as RB, or tuned TS1, Imola, Rapido, any race tuned scooter, if the scooters output is more then 20bhp you will need this option, we will not garuntee the Varitronic unless the strengthened option is chosen."
Och detta är vad som kan hända om man inte följer det rådet:
http://www.forums.ilambretta.com/phpBB2 ... c&start=15
Kolla bilderna lite längre ner på sidan. Centrumnitarna klipps rakt av. Inte så skoj.
Ville bara meddela så att dom som behöver kan förstärka centrum innan det är försent.
*** EDIT: Mer info i denna tråd:
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=3057
*** EDIT 2: En välkänd profil i Lambrettascenen blev väldigt förvånad här i våras när han monterade av sitt oförstärkta Variotronic och fann att några nitskallar klippts av och fastnat på magneterna. Ren tillfällighet att han såg det i tid.
Mvh
Guran
Variotronic - VARNING!
Variotronic - VARNING!
Last edited by Hedge on Tue 12 May 2009, 16:13, edited 2 times in total.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Re: Variotronic - VARNING!
Det talar dom såklart inte om. Vem vill inte tjäna 45£ extra...Federico wrote:hur ser modifieringen/förstärkningen ut?
Jag gissar på fetare, svetsade nitar.
NB: Det står inte en RAD om detta på Tinos egen sida.
Mvh
guran
Den infon var bra. Måste säkra upp tillvaron innnan det rasar alltså. Kan meddela att även ett svarvat orginalsvänghjul till PX också knäcker nitarna( vid 28,5 bakhjulshästar).
Har knäckt 2 st innan jag köpte Hp4. Med Hp4 knäcker man kopplingar istället.
Typiskt smidige Tino att inte skicka upp info. Han borde fasen skicka ett förstärkt kit till oss stackare som lagt en miljon på ett redan halvkass kit från början grrrrrrrrrr.
Har knäckt 2 st innan jag köpte Hp4. Med Hp4 knäcker man kopplingar istället.
Typiskt smidige Tino att inte skicka upp info. Han borde fasen skicka ett förstärkt kit till oss stackare som lagt en miljon på ett redan halvkass kit från början grrrrrrrrrr.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Eller en ny kolv till oss som fått en halvkass med ett väldigt tidigt Mugello? Jag säger bara "Vikingstad, Cannonball, fredag 2/5, regn"Ola Lång wrote:Typiskt smidige Tino att inte skicka upp info. Han borde fasen skicka ett förstärkt kit till oss stackare som lagt en miljon på ett redan halvkass kit från början grrrrrrrrrr.

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Eller ett nytt Imola till alla vars låsring poppat ur kolven, eller ett nytt Mugello till alla vars pinnbultar varit felmonterade, eller...och så vidare.
Kvalitetssäkring är uppenbarligen inte något som hyllas av denne illustra Lambrettaprofil.
Mvh
Guran
Kvalitetssäkring är uppenbarligen inte något som hyllas av denne illustra Lambrettaprofil.
Mvh
Guran
jencla wrote:Eller en ny kolv till oss som fått en halvkass med ett väldigt tidigt Mugello? Jag säger bara "Vikingstad, Cannonball, fredag 2/5, regn"Ola Lång wrote:Typiskt smidige Tino att inte skicka upp info. Han borde fasen skicka ett förstärkt kit till oss stackare som lagt en miljon på ett redan halvkass kit från början grrrrrrrrrr.![]()
/jens
jodå, i racingcirkusen har vi provat mycket konstiga prylar. Jag körde med en röjsågständning från en hva på min primavera. Svänghjulet med fläkt och allt vägde 90gr. PÅ Vitbens zündapp bella sitter fortfarande den motorsågständnin vi monterade på 90 talet. varvar till månen och pajar aldrig.
Svantes bella däremot är bestyckad med variabel tändning från min gamla suzuki rm125. Funkar gudomligt.
Svantes bella däremot är bestyckad med variabel tändning från min gamla suzuki rm125. Funkar gudomligt.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr