Jag borde anat... dagen började med att jag glömde min halsduk hemma. Fick vika upp jackan i halsen men blev ändå kall. Närmar mig en bilkö i ca 20 km/h och ska bara bromsa in lite lätt. Såphalt. Framhjulet försvinner åt höger och jag dyker åt vänster. PXn skramlar någon meter mot asfalten. Ganska odramatiskt egentligen men ni vet hur det är -upp direkt och se ut som om inget har hänt. Alla tittar. Jag själv är helt oskadd men framskärmen är sne och det är fula skrap på vänster sidokåpa och listen runt skölden.
Jag får väl vara glad att jag inte gjorde mig illa och se det som ännu en av de där premiärerna som ska klaras av. Någon slags initiationsrit.
...och en påminnelse om att köra försiktigt.
/Johan
PREMIÄR! Första vurpan...
- klinkhammer
- Lärling
- Posts: 269
- Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
- Location: Stoccolma
Re: PREMIÄR! Första vurpan...
Det är sådant crashbars är till för att förhindra.klinkhammer wrote:det är fula skrap på vänster sidokåpa.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Re: PREMIÄR! Första vurpan...
Synd bara att de är hiskligt fula!Bergfors wrote:Det är sådant crashbars är till för att förhindra.
___
Premiärramlade själv dagen förre uppkörning. Dock med skolans hoj och utrustning. Man märker ju inte av nått förens man ligger på marken, går på bråkdels sekund. Bromsa i tid och med försiktighet än nog enda rådet.
Bara det är gjord av plåt så....
Re: PREMIÄR! Första vurpan...
Vilket är fulast – crashbars eller repor? Pest eller kolera?kejj wrote: Synd bara att de är hiskligt fula!
Själv råkade jag tappa balansen när jag skulle dra upp Vespan för en trotoarkant (med motorn av) och Vespan föll på sidan. Tack vare crashbaren blev det inte så mycket som en skråma på något synligt ställe (en liten skråma under golvet bara).
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
- klinkhammer
- Lärling
- Posts: 269
- Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
- Location: Stoccolma
Vad som är fulast, repor eller craschbars? Ja allt ligger ju som bekant i betraktarens öga. Själv har jag satsat på en avskalad look utan krom på min px. Kanske lite skrap bara ger en air av race!? Vi får se hur det känns när jag ska åka hem i eftermiddag.
Förresten kan väl minnesvärda vurpor vara ett utmärkt underlag för en egen tråd!
Förresten kan väl minnesvärda vurpor vara ett utmärkt underlag för en egen tråd!
Ja, och kostnaden att lacka om kanske är högre än för crashbars men man är deff. snyggare.
Alla gör som de vill där.
Air av race
speciellt när man ser bakomliggande fordon köra mot en!
Klassikerna är annars att man glömt styrlåset på vespan när man kör iväg
De som har styrlås då.
Alla gör som de vill där.
Air av race

Klassikerna är annars att man glömt styrlåset på vespan när man kör iväg

De som har styrlås då.
Bara det är gjord av plåt så....
Glömmer man bromsskivelåset på en GTS250 får man nöjet att lära sig hur man monterar en ny hastighetsmätarwire...kejj wrote: Klassikerna är annars att man glömt styrlåset på vespan när man kör iväg.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
- klinkhammer
- Lärling
- Posts: 269
- Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
- Location: Stoccolma
Med en dags distans till händelsen kan jag konstatera att reporna och bucklan är mindre än jag upplevde dom vid tillkomsten. I vissa vinklar om man kisar lite syns dom knappt alls. Med lite god vilja och fantasi kan man också låtsas att det är en lite uppspöad race-vespa... eller en streetwarrior som gått i närkamp med något annant fordon på gatan.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact: