Tjusig samling! En Italjet Dragster 180 står högt på önskelistan för egen del. Hur många sådana finns inreggade i Sverige egentligen? Fick för mig att det endast var en handfull?
att det har blivit flest silverfärgade beror på slumpen.
två är dock jubileumsmodeller, (med blå ram).
finns knappt några att få tag i, så att välja färg är i princip omöjligt.
har nyligen lagt ut en av dom silverfärgade på annons.
det kanske räcker med en av varje...??
Terraplane Blues wrote:Tjusig samling! En Italjet Dragster 180 står högt på önskelistan för egen del. Hur många sådana finns inreggade i Sverige egentligen? Fick för mig att det endast var en handfull?
ja det är nog inte så många.
det har tagit mig över två år att hitta dom jag har idag.
den svarta med röd ram, såldes bara i två ex i sverige.
Last edited by farsan on Fri 08 Aug 2008, 11:05, edited 2 times in total.
Ola Lång wrote:Hej farsan å välkommen till forumet! fasen va mysigt med ett helt rack med dragsters!
Lägg gärna in i profilen i vilken geografisk zon du bor, samt en liten presentation kanske?
hej och tack.
jag håller till i stockholm, (har lagt in det i profilen), och gillar som ni kanske förstår dessa dragster 180, och även gilera 180 som jag haft några utav.
håller på att bygga en lite häftigare motor, som blir på 190cc, portad och borrad till 68mm, (orginal 65,6mm), malossi vev, 28mm mikuni, jollymoto pipa osv...
farsan in da house:
den svarta med röd ram, såldes bara i två ex i sverige.
Och en av dom var i min ägo några dagar till en kund kom in på Hojladan (RIP) och ville absolut ha en i dom färgerna, han hade en gammal Guzzi som hade röd ram & lime resten, hade planer på att lacka om den men jag vet inte vad som hände med den, jag kollade med Italjet om vi kunde få fram en till, "no problema" var svaret, sålde den och sen kom det aldrig några fler.....
terraplaneblues in da house:
Hur många sådana finns inreggade i Sverige egentligen? Fick för mig att det endast var en handfull?
Farsan och jag pratade om just det igår och under min tid på Hojladan som var Svenska Italjet importören till det bittra slutet (för både Italjet & Hojladan), mellan 2001 till tidigt 2003 så kom det nog inte in fler än 100 st 180cc och kanske tre eller fyra gånger så många 50cc, så någon dussinvara är dom inte och en dag så kommer man med drömmade blick tala om Dragster som man talar om tidiga Lambretta & Vespa, tro mig.....
DP says: Dragster & Formula ligger mig varmt om hjärtat men nöjer mig med en (väldigt speciell) Formula....
jag snackade lite kort med micke (hojladan) igår, ang antalet sålda dragster 180 i sverige.
precis som du nämner så var det knappt 100st som det handlar om,
men han kunde inte säga någon exakt siffra.
hur många som finns kvar i dag är en annan gåta...
jag har en till dragster 180 liggandes i delar.
"röd ram och resten lime" låter hel cool...
man kanske skulle göra något liknande med den.
tack för tipset.
borde inte en "dragster-pilot" ha en egen dragster...???
tycker att det är dags för dig att skaffa en nu.
farsan in da house:
borde inte en "dragster-pilot" ha en egen dragster...???
Ja det var ju så det hela PVC-åkandet började så visst borde det stå en på Mosta Hill men jag har Formulan och Dragster är nog det bästa belägget för Form before Function, väghållningen är kass, man sitter som en gurka (50cc som är kortare är bekvämare), den väsnas (om man ska ha den att gå lite), det finns nästan inga delar men F*N va cool den är, finns inte mycket annat (jo en Bimota Tesi) som bara skriker DESIGN som en Dragster.....
hej!
Jag söker någon privatperson som kan hjälpa mig att mecka med min Dragster 50cc.
Jag skulle vilja lära mig att ta isär scootern och undrar om Du vet
någon som är intresserad av att hjälpa till mot betalning?
hej!
Mikael
mavio in da house:
Men är inte höga pipor för sporthojskids
Du känner väl mig??? Sporthojskid är inget man anklaga mig för att vara, snarare MoppeFucko, Hot Rod Räv eller gammal gubbe. Höga pipor är avplockat, ja i princip det mesta är avplockat just nu men höga pipor kommer bara att hänga högt under taket i verkstan på Mosta Hill i framtiden.
Dee-Dee som hon numera är döpt till av ett gäng Aprilia, Ducati, vin & mat enthusiaster häromkvällen kommer att som vanligt när det gäller mig spränga gränser och nog reta gallfeber på en del "renläriga" Ducatisti, but who gives a flying f*ck, it's MY bike and I do what I want.....
DP says: Efter tvätt & nerplock kan jag bara säga att Dee-Dee är i riktigt fint skick, ett FYND...
moorflax in da house:
De är ju nästan snyggare utan skärmar och kåpor.
Har haft en sån här M 900 1995 tidigare men jag hade nästan helt glömt bort hur små och smidiga dom är, påminner mer om en 125'a än en 900'a, väger inte många kilo i strippat utförande, din GSX 1100 R även utan kåpor skulle se ut som Titanic bredvid Dee-Dee, finns inte mycket onödigt på den....
Så sant...
Mitt lok är fortfarande ett lok när man klär av henne
Innan jag fastnade i Vespaträsket kikade jag lite på Monsters, men de är ju för 17 snordyra nu för tiden!
Då måste man väl hinna med att skruva ihop skrället innan första maj då ... Träffa PH för ngn vecka, han var upp i Sthlm, han vill dra igång sin monster Runner, ( kommer ni ihåg, motivlackerad skapelse som var med till första maj.. Kompl Malossi MHR extra allt )
Dr Hojladan
mavio wrote:Seså, skruva ihop nya puffran nu. Säsongen tar aldrig slut nowadays.
Kul att träffa dig på mässan, alltid kul att se att det gamla gardet ger gärnet som alltid ...
Har du kvar Duccan eller är den såld, ?
Dr Hojladan
DP wrote:mavio in da house:
Men är inte höga pipor för sporthojskids
Du känner väl mig??? Sporthojskid är inget man anklaga mig för att vara, snarare MoppeFucko, Hot Rod Räv eller gammal gubbe. Höga pipor är avplockat, ja i princip det mesta är avplockat just nu men höga pipor kommer bara att hänga högt under taket i verkstan på Mosta Hill i framtiden.
Dee-Dee som hon numera är döpt till av ett gäng Aprilia, Ducati, vin & mat enthusiaster häromkvällen kommer att som vanligt när det gäller mig spränga gränser och nog reta gallfeber på en del "renläriga" Ducatisti, but who gives a flying f*ck, it's MY bike and I do what I want.....
DP says: Efter tvätt & nerplock kan jag bara säga att Dee-Dee är i riktigt fint skick, ett FYND...
farsan wrote:
håller på att bygga en lite häftigare motor, som blir på 190cc, portad och borrad till 68mm, (orginal 65,6mm), malossi vev, 28mm mikuni, jollymoto pipa osv...
Blir den inte klar snart?
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"