Köpte en stänklapp som jag fick hem här i dagarna.
Den passar ju rakt av i hålen till regskylten men jag skulle vilja ta bort den där plastdelen som sticker ut.
Eller vill jag det?
Den verkar vara lite bökig att få bort så jag är rädd att jag inte kan ångra mig då den är borta.
Ser ut att sitta någon form av låsbricka på båda sidor som är svår att få bort. Någon som vet hur jag får bort plastbiten utan att förstöra den?
Last edited by moorflax on Sun 21 Sep 2008, 19:00, edited 1 time in total.
Javisst, inga problem. "Plupparna" på sidorna sitter med låsbrickor men med lite milt våld får du bort dem och sedan är det bara att ta bort plastbiten (som faktiskt är extremt ful imo). Om du tittar på min PX under "Medlemsbilder" http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=1400 ser du att jag också tagit bort den och satt dit en vanlig stänklapp.
/jens
Det var din jag kikade på när jag bestämde mig för att ha en stänka.
Kunde dock inte avgöra av bilderna om det satt någon plastbit.
Imorrn bitti åker den av!
Köpte även flyscreen, men det var dålig passform och repor på den plus att det blev turbulens runt huvudet.
Den åkte av illa kvickt!
Ingen plastbit på min, men jag har också sett folk som skruvat fast stänklapp i plastbiten (vad heter den egentligen??). Jag kör också med flyscreen, för att den är snygg. Däremot är den ju egentligen helt urkorkad eftersom den, som du säger, samlar vinden rakt i ansiktet på föraren, åtminstone om han/hon är av svensk normallängd
/jens
Det var ju inga konstigheter att få bort plastflärpen.
Jag gillade inte utseendet på min med flyscreen på.
Jag skulle vilja ha en liten liten flyscreen, det skulle kunna funka.
moorflax wrote:Jag skulle vilja ha en liten liten flyscreen, det skulle kunna funka.
Har du sett min helt genomskinliga, något slags originalmodell, som jag tycker är väldigt snygg (fast alltså aningen opraktisk när jag åker fort länge vilket jag gjort en del på sistone). Såg den på flera finska hojar på Cannonball, blev inspirerad och beställde raskt en likadan. Dessutom välbyggt med bra fästen.
/jens
moorflax wrote:Jag skulle vilja ha en liten liten flyscreen, det skulle kunna funka.
Har du sett min helt genomskinliga, något slags originalmodell, som jag tycker är väldigt snygg (fast alltså aningen opraktisk när jag åker fort länge vilket jag gjort en del på sistone). Såg den på flera finska hojar på Cannonball, blev inspirerad och beställde raskt en likadan. Dessutom välbyggt med bra fästen.
/jens
Min var ca 10 cm högre. Den som du har på bilderna skulle nog funka.
Såg ju bra ut oxå!
Var köpte du den?
Blir det turbulens kring huvudet av den du har?
Jag vill slippa få kalluften mitt i bröstet men det är ju inte kul när det lever rövare runt hjälmen.
Den flyscreen jag köpte var ca 40 cm hög.