Micke Rourke´s Vespa till salu

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
moorflax
Lärling
Lärling

Micke Rourke´s Vespa till salu

Post by moorflax »

Några av er kanske minns Mickey Rourke?
Han gjorde filmer som 9½ vecka, Harley Davidsson and the Marlboro man, Rumble Fish med mera....
Han gjorde allt sämre filmer, testade en boxningskarriär, plastikopererade sig(blev inte så jättebra det heller) och blev mer och mer bortglömd.
Till råga på allt ska han nu sälja sin Vespa!

Image
http://miami.craigslist.org/mdc/mcy/839772525.html

Get a piece of Mickey Rourke life. His personal Portofino Green GTV including his Tag, original Bill of Sale, Silver Helmet and extended warranty up to August 2010.

Inmaculate condition and serviced at Miami Vespa in Miami Beach. It has 1,158 miles always kept in a covered garaged.

Link to Mickey Rourke's life, http://en.wikipedia.org/wiki/Mickey_Rourke .

We will take the best bid price above $8,000.

Please, call Ricardo at 305-725-7620.
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
Mästare

Post by victor »

Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Brad Pit kan man lita på säger brudarna på mitt jobb, antagligen för att han kör bruksblå Touring ( världens mesta scoter).
Herr Rourke däremot, man ska nog passa sig för att köpa just hans Vespa på Ebaj, den figurerar i polisutredningar och har tydligen framförts under en kraftig dimma av alkohol med herr EX-skådis själv bakom styret.
Image
Washed-up actor Mickey Rourke was arrested in Miami Beach early Thursday Morning for drunk driving. Oh yeah, he was driving a scooter!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Har inte Micke några andra kläder???
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

moorflax in da house:
Några av er kanske minns Mickey Rourke?

Om jag gör, i mitten av 80-talet hade jag väldigt mycket med Mickey att göra, bla. var hans & Guiseppe Franco's inredningsfirma involverade i bygget av 17 krogar på USA's västkust som jag basade över, har även byggt 2 Harely åt Mickey, den ena hade en roll i Wild Orchid, gul panna med aphäng modell HÖGT, den andra har varit i ett par Harley blaskor under åren, den dök även upp i en Vanity Fair story på 90-talet om Mickey med bilder från hans "loft" på Hollywood Blvd där han hade en varuhiss upp till andra våningen och i "loftet" stog det väl ett 10-tal Harley i en hörna. På sista tiden har vi bara haft sporadisk mailkontakt men jag måste säga att hans roll (om man kan kalla den det) i Sin City är något av det bästa han gjort, snart kommer Sin City II och The Wrestler där hans prestationer har höjts till skyarna. Det är lätt att läsa nätet & skvallerblaskor & sedan dömma ut någon, visst har han klivit över gränsen både en & två gånger, kommer ihåg när jag jobbade som kamera assistent på ett jobb åt Italienska Vouge, Carrie Otis (ett av hans x) var en av modellerna, det började med att dom båda (???!!!) dök upp sent och Carrie var nytatuerad på i princip hela ryggen, stylisten & makeup gjorde ett hästjobb med att jobba runt det. Fram på kvällen brinner ett skott av i Carries trailer (som tur var vi i Mojave öknen och inte mycket folk runt) där inne sitter Mickey och ska göra ren sin pistol men det blev lite fel. Sure man kan nog säga både det ena & andra om Mickey men man kan inte anklaga honom för att inte ta hand om sina vänner, han har vi 2 tillfällen bailat ut mig ur Las Vegas County där vi suttit tillsammans för speeding and making exessive noice on a motorcycle han har även ställt upp ett otal gånger med att hjälpa mig i både köket & bakom bar på krogen, Mickey är en riktig vän....

DP says: Pitts Touring är mycket coolare & säkert mångdubbelt dyrare...
Post Reply