SBP i Stockholm

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

SBP i Stockholm

Post by jencla »

Hej vänner! I Göteborg vet vi vilka bilprovningsstationer som gillar scootrar (bl a Mölndal) och vilka vi bör undvika (bl a Aröd). Men nu ska sonen Johan besiktiga sin Vespa GTR i Stockholm och då anar jag att det finns liknande logik där.

Således, vilken/vilka SBP-stationer i Stockholm rekommenderar ni resp avråder ni från?
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Jag har besiktigat på dom flesta under åren och aldrig fått en enda anmärkning. Jag är en sådan där naiv person som tror att det mest beror på vilket skick vespan är i om man klarar sig igenom eller inte ;-)

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Sollentuna & Lidingö, båda har varit bussiga.. :grin: :smile: :mrgreen:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

OK, tack!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Högdalen!

När jag besiktigat scootrar där har det närmast varit en social begivenhet, jag har haft 3 olika besiktningsmän i Högdalen och alla har varit intresserade och astrevliga!

Därmed inte sagt att det är sämre någon annan stans, har aldrig besiktigat MC på något annat ställe i Stockholm...

Lycka till!
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Jag har bra erfarenheter av Rissne. De har aldrig underkänt min Touring. Givetvis kan det vara olika från person till person. En del är mer pratglada än andra. En av dem som jobbar där kör både Alfa Romeo och Ducati.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Post Reply