NY Vespa handlare....

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

NY Vespa handlare....

Post by DP »

Ciao Scootisti

Från och med idag är Starol Racing ny Vespa, Piaggio & Gilera handlare i Mälardalen, vi kommer inte satsa på att konkurera med EHR, EM eller BD Scooter om delar till Klassiker det är dom bäst på och vi ska inte hålla på med det, däremot kommer vi att satsa hårt på MC Scooter programet från Piaggo Gruppen under 2009. Vi har redan tidiga planer på att under första hälften av Maj månad en lördag köra Öppet Hus med provkörning av 2009 GTS 300, GTS 250i, LX & LXS 125, Gilera Nexus 500 och den scootern som jag personligen har längtat efter, Gilera GP 800. Efter provkörning, kakätning, kaffedrickning, etc. blir det någon form av "ride out" i dom vackra omgivnigarna runt Enköping och kanske slutar vi med grill, bira & grappa på Mosta Hill.....

Jag & Co återkommer med mer info om datum när det börjar närma sig, hoppas att se många SSK & Forum medlemar vare sig ni ska köpa eller inte köpa en ny Vespa så måste man ju bara passa på att få klämma & åka på det som Vespa, Piaggio & Gilera har att erbjuda, förväntar mig en låååång kö till GP 800 & GTS 300.....

DP says: 1'a Maj blir nu ett problem Aprilia???? Vespa???? Gilera???? angenämnt problem.....
moorflax
Lärling
Lärling

Post by moorflax »

Va kul! :grin:
Enköping är ju inte jättelångt från mig.
Men är det inte synd att konkurrera med Skokloster den 1:a maj?
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
Lärling
Lärling

Post by DP »

moorflax in da house:
Men är det inte synd att konkurrera med Skokloster den 1:a maj?

Var kanske lite otydlig där men vi kommer INTE att köra Vepsa Gilera Piaggio Öppet Hus på den 1'a maj då träffas alltid La Famiglia Aprilia Svezia på Starol och åker till Skokloster, vi kommer att boka en lördag så snart som möjligt efter 1'a maj för Öppet Hus....

DP says: Var i helgen & kollade bilarna från Skokloster i sitt nya hem i Simrishamn, träffade Uno & Håkan..
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Liten fråga från en nöjd ägare till en GTS 125. Tar man som Vespa-dealer bara in det som den nordiska generalagenten anvisar? Tänker på hur svårt det är att få tag på GTS 125 i Sverige, men förstår inte riktigt varför. Jag verkar vara den enda här på forumet som har en.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

meijro in da house:
Tar man som Vespa-dealer bara in det som den nordiska generalagenten anvisar?

Tyvärr så är det ju så att det som Svenska importören (C Reinhardt) väljer att lägga up är det man har att leverera, då jag är ganska ny till Vespa, Gilera & Piaggio så vet jag ännu inte riktigt vad deras policy är, vi ska på ÅF möte och då lär man väl får veta vad som levereras under 2009, jag har under åren haft en bra dialog med Jens och ser fram emot att få jobba med dom och att dom har någon form av flexibilitet....

Vad gäller GTS 125 så verkar det som om dom valt att bara ha 125cc i LX & S, GTS kommer bara som 250ie & 300 som 08'or, vad som kommer 2009 återstår att se....

DP says: Som sagt är inte ute för att plugga oss eller sälja bara lite konsumentifo....
Last edited by DP on Fri 12 Sep 2008, 16:32, edited 1 time in total.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

GTS 300 lät ju rätt pampig, tills man såg att den bara var på 278 cc, allså bara 11,6% större än 250 cc, inte 20% som modellbeteckningen får en att tro.. :x :x :x :x :evil:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fritte in da house:
GTS 300 lät ju rätt pampig, tills man såg att den bara var på 278 cc, allså bara 11,6% större än 250 cc

Det glappet justerar man med GP800 som är 839cc...

DP says: Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

DP wrote:fritte in da house:
GTS 300 lät ju rätt pampig, tills man såg att den bara var på 278 cc, allså bara 11,6% större än 250 cc

Det glappet justerar man med GP800 som är 839cc...

DP says: Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...
och hur glad blir 278cc ägaren för det, räknat i procent?
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fritte in da house:
och hur glad blir 278cc ägaren för det, räknat i procent?

Hört någostans att det inte är procenten man blir full av....

DP says som vi sa på Arbetsmarknadsdepartementet: Figures can lie and liars can figure....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

nånstans inne i ditt huve tror jag att du begriper vad jag menar... :grin:
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

GTS 250ie är egentligen 244 cc. Mest rättvisande GTS är 125:an som är på 124 cc.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image
men borr x slag ger 244,290 cc

mystiken tätnar.....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Effekten på 300:an enligt Vespas hemsida:
Max styrka
15,8 kW (22 hk) vid 7,500 rpm.

Eftersom 1 hk = 0,736 kW blir det antingen

15,8 kW (21,47 hk)
eller
16,2 kW (22 hk)

mystiken tätnar.. :evil:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

fritte in da house:
mystiken tätnar..

Dom snor oss på både hk & cc vart ska det sluta, kan det vara den där High Colon Colidern i Schweiz som suger i sig allt detta, har hört att pga. den kommer vi alla snart sugas in i ett stort svart hål, hoppas bara att man håller i styret på en Vespa då för man vet aldrig vart man spottas ut men på en Vespa ser man iallafall bra ut....

DP says: Fritte det är klart att jag förstår vad du menar och visst borde man vara mer korrekt med siffrorna.....
Post Reply