Går det byta motor på Gilera Runner 50cc till 180cc?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
bugflash
Drömmare
Drömmare
Posts: 3
Joined: Thu 11 Sep 2008, 18:35

Går det byta motor på Gilera Runner 50cc till 180cc?

Post by bugflash »

Det gäller alltså en gilera runner 50 -03 tror 180-motorn var -00. Jag har fått för mig att motorn ska passa, stämmer det? måste man ha mer från 180 än motorpaket, kylare och tändspole? Behöver hjälp snarast då jag måste bestämma mig angående motorn bums.

/Ronny
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Det är inte samma ram och jag gissar på att du behöver bygga nytt motorfäste. Du behöver cdi-boxen från 180 åxå.
/David
bugflash
Drömmare
Drömmare
Posts: 3
Joined: Thu 11 Sep 2008, 18:35

Verkar gå ändå :)

Post by bugflash »

Fick detta i ett mail från en på scootercenter (Han stavar lite illa :grin: ) :

"Det beror på
Runner 180 motorn skall ha två stötdämpare och då gäller det att din moper ram har två stötdämparfästen.

Det kom Runner 50 cc med två frärsten runt ca ca 2003.

Batteriet skall då sitta under sadel (inte framför motornn) och det sakll finnas en kant på
Hjälmlådan under sadeln på höger sida som skall rymma höger stötdämparfäste.
Dessumtom bör moppen vara en Runner DD, d.v.s ha skivbromsar både bak och fram.
Så att du inte behöver bygga om styre och dra nya bromsledningar.

MVH

Börje"
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

Du tänker nog på 4-taktaren, 2-taktaren har bara en dämpare på vänster sida.

Det kommer inte gå att regga om den eller något sådant, hade du tänkt köra runt på den som trimmad moppe? För det är vad det räknas som om du råkar ut för lagens långa arm.
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Post Reply