Igår fick jag chansen att lyssna live på dessa herrar. De spelade minst sagt skön musik, trots duggregnet. Tyvärr innebar det senare dock klent med publik. Jag köpte deras två skivor och varför blev jag inte förvånad när jag kunde läsa namnet på en av detta forums mer aktiva medlemmar på omslaget till den ena?
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bergfors wrote:Igår fick jag chansen att lyssna live på dessa herrar. De spelade minst sagt skön musik, trots duggregnet. Tyvärr innebar det senare dock klent med publik. Jag köpte deras två skivor och varför blev jag inte förvånad när jag kunde läsa namnet på en av detta forums mer aktiva medlemmar på omslaget till den ena?
Jag var tvungen att plocka fram min gamla Hansson & Karlsson-skiva (Monument) från 1967 och jämföra. Visst är likheterna stora mellan dem och Trummor & Orgel. Men spontant tycker jag T&O faktiskt låter bättre. Det kan förstås bero på dagens inspelningsteknik och att trummorna är mixade så de framträder bättre. Men jag tycker nog att de har snäppet bättre låtar också.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bergfors wrote:Jag var tvungen att plocka fram min gamla Hansson & Karlsson-skiva (Monument) från 1967 och jämföra. Visst är likheterna stora mellan dem och Trummor & Orgel. Men spontant tycker jag T&O faktiskt låter bättre. Det kan förstås bero på dagens inspelningsteknik och att trummorna är mixade så de framträder bättre. Men jag tycker nog att de har snäppet bättre låtar också.
/Jörgen
visst är de otroligt duktiga och bra! speciellt kul förra året när de spelade på samma festival som Bo Hansson (Vintervikenfestivalen). Tror t.o.m att Bo spelade på Anders orgel. De man kan säga om T&O är de varierar mer och spänner över ett större musikaliskt område än H&K.
Federico wrote:
visst är de otroligt duktiga och bra! speciellt kul förra året när de spelade på samma festival som Bo Hansson (Vintervikenfestivalen). Tror t.o.m att Bo spelade på Anders orgel. De man kan säga om T&O är de varierar mer och spänner över ett större musikaliskt område än H&K.
Yepp, han spelade med där. grymt var det.
Tiderna förändras, musik idag har mycket större bred. Sverige är internationell och inte ett litet sovjet-aktigtstat i norr längre
Federico wrote:
Yepp, han spelade med där. grymt var det.
Tiderna förändras, musik idag har mycket större bred. Sverige är internationell och inte ett litet sovjet-aktigtstat i norr längre
förstår inte riktigt vad du menar, Bo Hanssons Sagan om ringen (Lord of the Rings) från 1970 är väl en av de största svenska skivsuccèerna någonsin.