Bara en designstudie visserligen, men vem vet? Vespa GT-60 är en jubileumsmodell för att fira Vespans 60-årsjubileum 2006.
Den är bsaerad på GTS 250 men har enkelsadel och strålksatare på framskärmen, bland annat.
Här är en bild:
http://www.cyberscooter.it/speciali/eic ... pa2463.jpg
/Jörgen
Ny Vespa med lyse på framskärm!
-
- Nybörjare
- Posts: 24
- Joined: Thu 28 Oct 2004, 19:38
- Location: Sweden
Snygg. Coolt med kromat centralstöd... Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om att strålkastaren sitter på framskärmen. Det är ju snyggt där, men platsen där den tidigare satt ser ju lite lustig ut nu. Fast det kanske är nåt man vänjer sig vid. Nya LX'en har fått en snyggare strålkastare nu.
Här finns ytterligare bilder: http://www.motoblog.it/post/923/eicma-2 ... 60-e-lx-60
Här finns ytterligare bilder: http://www.motoblog.it/post/923/eicma-2 ... 60-e-lx-60
Vet inte riktigt vad jag tycker. Spontant tyckte jag de här maskinerna var urfräcka, delade sadlar, kromade styren etc etc. Alltså detaljer hämtade från 50-talets Vespor.
Men, hake, Piaggio är inte först. Den här sortens retro-styling har redan, i ett antal år och med större eller mindre framgång, använts av bl a Honda (Shadow 50), Aprilia (Habana, Mojito m fl) och t o m på något slags kinesisk lågpris EU-moppe som jag inte minns namnet på men som finns i ganska stort antal t ex här i Göteborg.
Varav följer att Piaggio hamnar i fällan att kopiera kopiorna till sina egna original. Det kanske vore en bättre strategi att fortsätta att utveckla Vespan framåt för 2000-talets trafik utan onödiga designgimmickar? LX50 och 125, GT200 och GTS250 är ju ganska lysande som de är.
Tycker
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Men, hake, Piaggio är inte först. Den här sortens retro-styling har redan, i ett antal år och med större eller mindre framgång, använts av bl a Honda (Shadow 50), Aprilia (Habana, Mojito m fl) och t o m på något slags kinesisk lågpris EU-moppe som jag inte minns namnet på men som finns i ganska stort antal t ex här i Göteborg.
Varav följer att Piaggio hamnar i fällan att kopiera kopiorna till sina egna original. Det kanske vore en bättre strategi att fortsätta att utveckla Vespan framåt för 2000-talets trafik utan onödiga designgimmickar? LX50 och 125, GT200 och GTS250 är ju ganska lysande som de är.
Tycker
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst