såg att det förut hade skrivits om kopplingen här på forumet, men tänkte ändå berätta om mitt problem,.
Har en vespa 50 från 1969.,
Böt olja i motorn 2 dagar innan mods vs rockers och hann inte köra något föränns det att jag skulle dit., kommer halvvägs in till stan då vespan inte längre drar som den skall,. högt varvtal men ändå inget hastighet.
Har inte haft det här trubblet förut och tänkte att det kanske kunde bero på oljan (ok q8 gräsklipparoljan)., begav mig hemåt och testade att några minuter senare starta den, och den gick igång och körde ok nästan hela vägen tillbaka, då den återigen började sacka., Kan det bero på att det är för mycket olja i motorn, eller tror ni att det är kopplingen som gjort sitt??
tacksam för svar
/Anders
kopplingen vespa 50 1969
-
- Drömmare
-
- Drömmare
Det var en liten skvätt i den förut, inte mycket alls.
Köpte den för ung. ett och ett halvt år sedan och fyllde inte på föränns nu. Dock har den knappt gått något alls sedan dess, bara 5 minuters körningar en gång i månaden ung.
om det är så att det varit för lite olja i motorn, kan den ha tagit skada då eller kommer detta att gå över?
Hur mycket olja skall man ha i motorn? hittade ingen nivåplugg så jag fyllde i rejält med olja nu.,
Köpte den för ung. ett och ett halvt år sedan och fyllde inte på föränns nu. Dock har den knappt gått något alls sedan dess, bara 5 minuters körningar en gång i månaden ung.
om det är så att det varit för lite olja i motorn, kan den ha tagit skada då eller kommer detta att gå över?
Hur mycket olja skall man ha i motorn? hittade ingen nivåplugg så jag fyllde i rejält med olja nu.,
Hmmm. Påfyllningspluggen är även nivåpluggen.
/P
/P
Dr-Detroit wrote:Det var en liten skvätt i den förut, inte mycket alls.
-
- Drömmare
-
- Drömmare
-
- Drömmare
-
- Administrator