Beställa från PM Tuning?
Beställa från PM Tuning?
Hej,
Är det någon här som har beställt från PM Tuning , UK?
Jag har beställt och betalt med kort, men jag har ej fått några grejor, beställde den 18/8!!
Har mailat dom, och fått till svar idag, att jag skall ta en fotocopy på mitt kort eller pass och skicka till dom????
Vad är detta?
//K
Jag har beställt och betalt med kort, men jag har ej fått några grejor, beställde den 18/8!!
Har mailat dom, och fått till svar idag, att jag skall ta en fotocopy på mitt kort eller pass och skicka till dom????
Vad är detta?
//K
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
Re: Beställa från PM Tuning?
har det dragits pengar från ditt konto?Lazer46 wrote:Hej,
Vad är detta?
//K
ring och prata med dem, inte skicka nån kopia på ett kort....
Federico
blir det problem så be dem kontakta din bank, du ska ju inte behöva bevisa att du betalt. all historik finns ju där om det är kortbetalning.Lazer46 wrote:Ja pengar är dragna för produkten jag köpt!
Får ta och ringa dom i morgon. Verkar lite skumt detta!
//K
klantigt av dem. själv valde jag att köpa mitt PM blås från en tysk firma, i princip samma pris men lägre frakt och snabb leverans. varför är frakten och servicen alltid sämre från UK? du är inte den första som har problem.
Federico
Ja det verkar lite mysko det här, Men som sagt jag ringer i morgon.Federico wrote:blir det problem så be dem kontakta din bank, du ska ju inte behöva bevisa att du betalt. all historik finns ju där om det är kortbetalning.Lazer46 wrote:Ja pengar är dragna för produkten jag köpt!
//K
klantigt av dem. själv valde jag att köpa mitt PM blås från en tysk firma, i princip samma pris men lägre frakt och snabb leverans. varför är frakten och servicen alltid sämre från UK? du är inte den första som har problem.
Vilken tysk firma var det?
//K
lazer46 in da house:
Är det någon här som har beställt från PM Tuning , UK
För flera år sedan när jag skruvade Italjet Dragster beställde jag en hel del från PM och hade inga problem men jag har en kund som även han har en blå Runner 180cc som beställde ett rör till den från PM för månader sedan men varken sett eller hört från dom, han har mailat och till slut gav han upp & köpte en hel del godis från Mavio....
DP says: Tyvärr kan en del inte hantera kunder, så är det bara....
Är det någon här som har beställt från PM Tuning , UK
För flera år sedan när jag skruvade Italjet Dragster beställde jag en hel del från PM och hade inga problem men jag har en kund som även han har en blå Runner 180cc som beställde ett rör till den från PM för månader sedan men varken sett eller hört från dom, han har mailat och till slut gav han upp & köpte en hel del godis från Mavio....
Sist jag bestallde fran dem fick jag vanta i manader.... Bestallde i februari, fick slutligen prylarna efter manga om och men i juni...
/.v
/.v
Lazer46 wrote:Ja det verkar lite mysko det här, Men som sagt jag ringer i morgon.Federico wrote:blir det problem så be dem kontakta din bank, du ska ju inte behöva bevisa att du betalt. all historik finns ju där om det är kortbetalning.Lazer46 wrote:Ja pengar är dragna för produkten jag köpt!
//K
Vilken tysk firma var det?
//K
Oj oj det ser inte bra ut, får se om jag kommer fram på telefon!?Sist jag bestallde fran dem fick jag vanta i manader.... Bestallde i februari, fick slutligen prylarna efter manga om och men i juni...
Det blir ingen mer beställning därifrån!
//K
Det första problemet var att min adress inte stämde överens med leveransadressen. Ingen hörde dock av sig så efter en månad eller så ringde jag och försökte reda upp det. Då skulle de ha kopior på kontoutdrag och gud vet vad.Lazer46 wrote:Oj oj det ser inte bra ut, får se om jag kommer fram på telefon!?Sist jag bestallde fran dem fick jag vanta i manader.... Bestallde i februari, fick slutligen prylarna efter manga om och men i juni...
Det blir ingen mer beställning därifrån!
//K
När leveransen slutligen gick iväg så åkte UPS ut för att leverera paketet. Kring 14-tiden när hederligt folk arbetar. De brydde sig inte om att slå mig en signal utan sände istället tillbaka paketet.
När jag efter 2 månader efter att ha ringt PM tuning upprepade gånger fick klart för mig vad som hänt krävde jag att de skulle skicka paketet igen på deras bekostnad. Det ville de förstås inte utan skulle istället lägga ett klagomålsärende hos speditionsfirman de anlitade. Där skedde självklart ingenting, och efter ca 3 månader blev jag f-d, ringde dem, skällde ut dem och anklagade dem för inkompetens och efter många om och men fick jag paketet sänt en andra gång.
Det sjukaste av allt är att jag beställde bitubos av dem, en italiensktillverkad produkt som borde vara billigare i Italien där jag numer bor men kostade kring 500 spänn mindre via PM-tuning.... ;(
Det första problemet var att min adress inte stämde överens med leveransadressen. Ingen hörde dock av sig så efter en månad eller så ringde jag och försökte reda upp det. Då skulle de ha kopior på kontoutdrag och gud vet vad.
Ja dom verkar ha problem med att skicka saker till andra länder i EU
Dom surrar om att min adress inte stämmer överens med min passport adress? Fattar inte vad dom menar!
Detta fick jag nu till svar från PM Jag skall faxa en kopia på mitt pass till dom för att bekräfta min identitet, Fy Fan vad krångliga dom är
Hi
This is a procedure we have in place to protect the security of our customers credit or bank cards, by submitting copies of the documents asked for you are confirming your identity to us, and as we are unable to send parcels to anywhere except your home address, by sending us a copy of this you are confirming that you live at that address
I hope this makes things a bit clearer for you
Regards
Craig
Craig Earp
Sales
Ja jag har aldrig varit med om att företag skall ha Copy av passport eller kreditkort!?victor wrote:Helt vansinnigt!
Har de mottagit betalningen via Visa etc, ar det val inte deras uppgift att leka detektiver? Betalningar garanteras ju normalt sett av kortutstallaren...
Borjar misstanka att de forsoker "floata" sina kunders tillgangar, d v s ranta av dem i ett par manader...
Detta för att säkerhetställa att jag är jag?? Hur säkert är det att kopiera sitt pass eller bank kort, och sedan faxa eller maila det?
Floata ja det är kanske det dom håller på med, fy fan vad trött man blir alltså.

//K
be dem att häva köpet. det kan omöjligt vara så man ska faxa kopior på privata värdepapper, det skulle jag inte göra.
du kanske kan få hjälp och tips här? -> http://www.konsumenteuropa.se/
Federico
Märkligt att de kommer på först efter en lång tid att detta krävs som säkerhet vid kortköp på internet. Själv glömde jag att fylla i en uppgift när jag beställde från SIP en gång, blev uppringd inom ett dygn för att de ville komplettera innan paketet gick iväg. PM verkar måna om sina kunder....jencla wrote:Läste nyligen en artikel om detta, som verkar vara rätt speciellt för UK. Tydligen bottnar det i att britterna av integritetsskäl vägrar ha personnummer och då måste man hitta andra sätt att verifiera att Mr Smith är rätt Mr Smith.
/jens
Federico
Jag häver detta köp orkar inte hålla på att strula med jobbiga britter...Federico wrote:be dem att häva köpet. det kan omöjligt vara så man ska faxa kopior på privata värdepapper, det skulle jag inte göra.

//K
//Edit Har nu hävt Ordern. Blev för mycket för mina nerver!!
//K
Hmm denna tråd missade jag, försökte beställa ett svänghjul där i juni fick inget svar på 2 månader och mailade mer. Fick då svaret att det var svårt att få tag i men att det är på gång, det var ca 1 månad sen och nu har jag gett upp tror jag
. Har handlat därifrån förr 2 ggr med bättre resultat dock så helt kass är väl inte Paul men klart inte speciellt serviceminded.

Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
ja dom är mycket krångliga!marre wrote:Hmm denna tråd missade jag, försökte beställa ett svänghjul där i juni fick inget svar på 2 månader och mailade mer. Fick då svaret att det var svårt att få tag i men att det är på gång, det var ca 1 månad sen och nu har jag gett upp tror jag. Har handlat därifrån förr 2 ggr med bättre resultat dock så helt kass är väl inte Paul men klart inte speciellt serviceminded.
Man måste tydligen ta en Kopia på både bankkortet och Körkort eller Pass, och skicka till dom innan det skickas något?????
Jag tröttnade och hade ej någon lust att skicka Kopia på mitt bankkort och körkort över internet, Hur säkert är det,!!!!!
//