Bakdemper

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
adrien
Nybörjare
Nybörjare

Bakdemper

Post by adrien »

Er bakdemper på Touring 1960 den samme som på en px? Har tenkt å kjøpe meg en Bitubo bakdemper på min touring, og har tenkt å sette inn en px-motor. Vil denne demperen passe den nye motoren?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by adrien</i>
<br />Er bakdemper på Touring 1960 den samme som på en px? Har tenkt å kjøpe meg en Bitubo bakdemper på min touring, og har tenkt å sette inn en px-motor. Vil denne demperen passe den nye motoren?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

PX och Touring har inte samma längd. Infästingarna är samma men PX dämpen är något längre.

PX och Smallframebakdämpare är lika långa men PX har en distansmutter 5-10cm lång. Med distansen är den som sagt för lång och utan distans för kort (om man inte gillar Lowriders)

Har för mig att någon firma säljer kustomtillverkade distanser som ger rätt längd. kommer inte ihåg vilken.

observera att det går alldeles utmärkt att köra med Bitubo för PX på touring (även om den blir högre bak), se bara till att köpa distansen då den inte ingår när man köper dämp.

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by adrien</i>
<br />Er bakdemper på Touring 1960 den samme som på en px? Har tenkt å kjøpe meg en Bitubo bakdemper på min touring, og har tenkt å sette inn en px-motor. Vil denne demperen passe den nye motoren?

PX och Touring har inte samma längd. Infästingarna är samma men PX dämpen är något längre.

PX och Smallframebakdämpare är lika långa men PX har en distansmutter 5-10cm lång. Med distansen är den som sagt för lång och utan distans för kort (om man inte gillar Lowriders)

Har för mig att någon firma säljer kustomtillverkade distanser som ger rätt längd. kommer inte ihåg vilken.

observera att det går alldeles utmärkt att köra med Bitubo för PX på touring (även om den blir högre bak), se bara till att köpa distansen då den inte ingår när man köper dämp.

Image
läs här om P200 dämp på VBA (tror att den har samma bakdämp som Touring även om det är 8" hjul original
http://www.scooterhelp.com/restorations ... etics.html

Federico

Federico
adrien
Nybörjare
Nybörjare

Post by adrien »

Kan jeg ikke da bruke en sånn her distans for at px-demperen skal bli akkurat passe lang?
http://scooter-center.com/catalog/produ ... a3ab7c9579
Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

troligtvis, prova!

Federico
Post Reply