Jonas Torndal heter jag, 39 år, nybliven Vespa 50 R ägare!
Sysslar annars med gitarr- och basspel i diverse Döds- Thrash Metalband när jag inte jobbar eller umgås med familjen. Ser gärna en AIK match om tid finnes!
Efter att ha sonderat marknaden efter antingen en SAAB 2T el tidig V4, hade en SAAB 96 -60 mellan 2000-2005, Monarscoot eller Vespa, bestämde jag mig för en Vespa.
Det beror mycket på att jag växte upp med en morbror som körde Vespa och det blev en del åkande i Visbys gränder och en del torrkörande hemma på gården.
Tanken på MC kort la jag på hyllan 2000 då SAAB:en införskaffades så det fick bli en Moped...
"Fyndet" hittade jag på Tradera och eftersom jag är en handlingens man köpte jag den första som dök upp när jag väl hade bestämt mig för fordon.
Den går bra men är lite trött i backarna, kan bero på mina 100+ kg iofs.

Den har numer oxå en limpa så lillpajsaren kan åka med kortare sträckor.
Har efter köpet inte ångrat mig utan snarare fått blodad tand...MC kort i vår känns nu som ett måste så jag kan skaffa en större Vespa eller iaf en med större motor.
Slänger in lite bilder och sedan kommer lite nybörjar frågor:

Har förstått att bakljusglaset med den lilla aluminiumlisten är svåra att få fatt i. Mitt är trasigt undertill så tips tas tacksamt emot. e-Bay kanske?
Färgkod har jag inte lyckats lista ut trots flitigt sökande på nätet bland färkartor. Någon som vet på rak arm?
Hur sotar man lämpligast avgassystemet?
Har bara 2 lägen på soppakranen och således ingen reserv, hur löser man det?
Tackar på förhand!
/JT