Bok - The Lambretta Bible

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
Bengan
Lärling
Lärling

Bok - The Lambretta Bible

Post by Bengan »

Jag gillar böcker och idag kom postmannen med ett trevligt paket:

http://www.amazon.com/Lambretta-Scooter ... 171&sr=8-1

Första intrycket är att det är en mycket trevlig bok. Massor av snygga bilder och mycket text som mixar historieberättandet med fakta på ett sätt som gör det intressant att läsa. Jag ser fram emot att sjunka ner i fotöljen och resa tillbaks till 1947 där boken har sin start.

Ett tips bara. Ska ni skicka efter böcker om Lambretta så behöver ni inte beställa den här:

http://www.amazon.com/Lambretta-Innocen ... 524&sr=1-4

Den är tunn, innehåller mest svartvita dåligt kopierade bilder och väldigt lite text.
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

En lustig detalj är att det finns en bild i boken föreställande en Doug Miller från Isle of Man 1969 som är påtagligt lik bilden på Jens här:

http://www.scooterklubben.com/forum_new ... c&start=90

Jag menar inte att det är samma bild. Jag fick mer den där känslan att har jag inte sett den där bilden någon annanstans...
Last edited by Bengan on Mon 04 Aug 2008, 14:54, edited 1 time in total.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jag har också köpt, läst och njutit av The Lambretta Bible, har dessutom skrivit recension av boken till nästa nummer av Scooteristen.

Du har så rätt så, vad gäller bilderna. Jag var på scooterveckan på Isle of Man åren 1969 och 1970. Bilden du länkat till är från hillclimben i Peel 1969 (jag åker röd SS 180 1966 med regnr O81), bilden i min avatar är från Manx 400 1970 (nu på orange Rally 180 1969 med regn O3340). Manx 400 var en regularity-tävling där du skulle köra 10 varv runt den legendariska TT-banan, totalt c:a 60 mil, och inträffa på ett antal kända kontroller runt banan exakt på minuten, varv efter varv. Häftigt! Har skrivit om detta i Scooteristen, och även engelska Scootering.

Det var många tävlande och proffsfotograferna på Isle of Man såg givetvis affärsmöjligheter. Alltså stod de ute vid olika tävlingsbanorna och tog bilder som de sedan ställde ut i sina skyltfönter i Douglas. Vi tävlande strövade runt i staden och köpte bilderna av oss själva. Därför ser många bilder mycket lika ut, samma fotograf, samma plats, samma kamera och fotovinkel.

Och roligt var det :D
/jens
som fortfarande åker scooter 40 år senare
scooterdaddy - gammal är äldst
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Den första bok jag fick var skadad och jag måste säga att jag är imponerad av kundservicen hos Amazon.com. Ödmjuk inställning och snabb handläggning. Idag fick jag en ersättningsbok ungefär en vecka efter skadeanmälan.

Till saken hör att Amazon ansåg att jag inte behövde skicka tillbaks den gamla boken eftersom fraktkostnaden blir för hög. Så nu skänker jag bort den skadade boken mot att mottagaren betalar frakten. Den första som postar ett inlägg här och säger att den vill ha boken får den. Komplettera inlägget med ett PM med adressuppgifter. Jag skickar den bara inom sveriges gränser.

Jag har läst ungefär halva boken och tycker den är en mumsbit!

Bild på skadan:
Image
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Tar Den!
Bara det är gjord av plåt så....
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Då damp den ner! Tackar så ödmjukast för presenten!

Välfylld bok och bra upplagt fakta!
Bara det är gjord av plåt så....
aryan
Lärling
Lärling

Post by aryan »

Nån som tittat på Lambretta L1 Series Scooters? Jag tycker mest om en LI/TV serie I och II.

Är det bibeln eller Lambretta L1 Series Scooters som jag ska önska mig ?

/Aryan
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bengan wrote:Till saken hör att Amazon ansåg att jag inte behövde skicka tillbaks den gamla boken eftersom fraktkostnaden blir för hög. Så nu skänker jag bort den skadade boken mot att mottagaren betalar frakten. Den första som postar ett inlägg här och säger att den vill ha boken får den. Komplettera inlägget med ett PM med adressuppgifter. Jag skickar den bara inom sveriges gränser.
Suveränt! Kul överraskning för de som är flitiga forumbesökare!
Federico
Post Reply