Hejsan alla.
Så här på vintern, när man bor på landsbygden och åker v50 på samma vägar som hästarna, är det ett rent elände med frusen hästavföring. Kör man på en hög, så surfar man ju av vägen för tjyvens! Jag brukar droppa foten och "sparka s**ten" av vägen, men skodonen slits ju så förbaskat, oavsett om man har Gettagrips, eller hardcore-Stålex.
Nu har jag införskaffat stegjärn från en gammal lumparkompis som är bergsbestigare, och det funkar suveränt även för hårt fastfrusna ansamlingar. Men det är ju svårt både att kicka och komma åt fotbromsen. Och så skaver ju stegjärnen på benskölden dessutom.
Hur har ni andra gjort? -byggt om till handbroms även för fotbromsen?
Tagit fram vinkelslipen och kör sköldlöst? Elstart verkar ju vara ett måste? (Det är ju dessutom svårt att springa igång Vespan med de där jämrans stegjärnen dessutom).
"Nu är det hjul igen"
Vinterkörning: Köra med stegjärn?
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 76
- Joined: Tue 19 Oct 2004, 15:15
- Location: Sweden
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chainsaw Kid</i>
<br />Hejsan alla.
Så här på vintern, när man bor på landsbygden och åker v50 på samma vägar som hästarna, är det ett rent elände med frusen hästavföring. Kör man på en hög, så surfar man ju av vägen för tjyvens! Jag brukar droppa foten och "sparka s**ten" av vägen, men skodonen slits ju så förbaskat, oavsett om man har Gettagrips, eller hardcore-Stålex.
Nu har jag införskaffat stegjärn från en gammal lumparkompis som är bergsbestigare, och det funkar suveränt även för hårt fastfrusna ansamlingar. Men det är ju svårt både att kicka och komma åt fotbromsen. Och så skaver ju stegjärnen på benskölden dessutom.
Hur har ni andra gjort? -byggt om till handbroms även för fotbromsen?
Tagit fram vinkelslipen och kör sköldlöst? Elstart verkar ju vara ett måste? (Det är ju dessutom svårt att springa igång Vespan med de där jämrans stegjärnen dessutom).
"Nu är det hjul igen"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
köp en APE! med plog.

mer APE racing:
http://batiquercoi.sunrise.it/api/apifoto.htm
Federico
<br />Hejsan alla.
Så här på vintern, när man bor på landsbygden och åker v50 på samma vägar som hästarna, är det ett rent elände med frusen hästavföring. Kör man på en hög, så surfar man ju av vägen för tjyvens! Jag brukar droppa foten och "sparka s**ten" av vägen, men skodonen slits ju så förbaskat, oavsett om man har Gettagrips, eller hardcore-Stålex.
Nu har jag införskaffat stegjärn från en gammal lumparkompis som är bergsbestigare, och det funkar suveränt även för hårt fastfrusna ansamlingar. Men det är ju svårt både att kicka och komma åt fotbromsen. Och så skaver ju stegjärnen på benskölden dessutom.
Hur har ni andra gjort? -byggt om till handbroms även för fotbromsen?
Tagit fram vinkelslipen och kör sköldlöst? Elstart verkar ju vara ett måste? (Det är ju dessutom svårt att springa igång Vespan med de där jämrans stegjärnen dessutom).
"Nu är det hjul igen"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
köp en APE! med plog.

mer APE racing:
http://batiquercoi.sunrise.it/api/apifoto.htm
Federico
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Wed 03 Jan 2007, 18:49
- Location: Sweden
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
köp en APE! med plog.

mer APE racing:
http://batiquercoi.sunrise.it/api/apifoto.htm
Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hm det var ju en fin ide.
never take yourself more serious than the person with mixed socks and too short pants...
next day it could be you
köp en APE! med plog.

mer APE racing:
http://batiquercoi.sunrise.it/api/apifoto.htm
Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hm det var ju en fin ide.
never take yourself more serious than the person with mixed socks and too short pants...
next day it could be you