SCGBG Run & Grill Göteborg
-
- Lärling
SCGBG Run & Grill Göteborg
De va la rollit då! De va la sådär! Men var går det av stapeln och hur mycket måste den snôle Skarabôrgaren betala för sin familj?
Om de kommer med avhuggna armar, blir det billigare då?
Om de kommer med avhuggna armar, blir det billigare då?
-
- Administrator
Ja, lite mer info än datum vore najs. Vi tänkte försöka ta oss ner. Utan att hugga av några lemmar.
Det enda jag vet är att Härsjönäsgården är bokad för helgen 29-31 augusti. Var nu den ligger...
/JM m fam.
Det enda jag vet är att Härsjönäsgården är bokad för helgen 29-31 augusti. Var nu den ligger...
/JM m fam.
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
-
- Lärling
Har gått ut på diverse listor:
Hejsan!
Nu är det bara fem dagar kvar till Göteborg Run & Grill då en hel drös glada scooterister kommer att fira en härlig helg ihop utanför Lerum. Du som inte anmält dig ännu får passa på innan alla sängplatser tar slut. Skicka din anmälan till scooterclubgbg@hotmail.com och ange om du vill sova i säng eller tält. Vi behöver din anmälan senast tisdag kl.24 för att kunna beräkna inköp av frukost mm. Alla scooterister med vänner eller familjer är hjärtligt välkomna!
/Isa, Erik, Jens
Scooter Club Göteborg
Hejsan!
Nu är det bara fem dagar kvar till Göteborg Run & Grill då en hel drös glada scooterister kommer att fira en härlig helg ihop utanför Lerum. Du som inte anmält dig ännu får passa på innan alla sängplatser tar slut. Skicka din anmälan till scooterclubgbg@hotmail.com och ange om du vill sova i säng eller tält. Vi behöver din anmälan senast tisdag kl.24 för att kunna beräkna inköp av frukost mm. Alla scooterister med vänner eller familjer är hjärtligt välkomna!
/Isa, Erik, Jens
Scooter Club Göteborg
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Lärling
-
- Lärling
när infaller denna fina tillställning och exakt var är den?
hade varit riktigt kul att rulla dit över dagen (är en hårt arbetande egenföretagare, så kan inte avvara en hel helg)
som ovan frågade, är det ok att bara komma förbi och snacka skit någon timme?

hade varit riktigt kul att rulla dit över dagen (är en hårt arbetande egenföretagare, så kan inte avvara en hel helg)
som ovan frågade, är det ok att bara komma förbi och snacka skit någon timme?

[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Ur mitt inlägg 26 aug: "Nu är det bara fem dagar kvar till Göteborg Run & Grill ". Dessutom har Run & Grill legat i Kalendern länge nu.
Självklart hade du varit välkommen på ett kortare eller längre besök, men när du skrev din fråga fredag kväll satt vi redan och grillade uppe vid Härsjönäs, vid en vacker sjö i skogen mellan Härryda och Lerum ...
/jens
Självklart hade du varit välkommen på ett kortare eller längre besök, men när du skrev din fråga fredag kväll satt vi redan och grillade uppe vid Härsjönäs, vid en vacker sjö i skogen mellan Härryda och Lerum ...
/jens
En annorlunda och väldigt trevlig träff. Runt 10 scootrar, 25 vuxna och 10 glada och aktiva kottar från 7 mån till 6 år. Bad, grillning, rideout, lite tävlingar och mycket softande, blandat med sagoläsande och ungar som sov middag. Några pilsner på kvällen men inte fler än att alla var pigga och glada nästa morgon. Tom internationellt besök, av två trevliga tyskar som var på väg söderut från Nordkap och som råkat se att det var något på g i Göteborgstrakten den här helgen.
Kul att scenen kan utvecklas och hitta nya vägar. Tidigt 70-tal dog Vespa Club Göteborg när medlemmarna passerade 30 och bildade familjer, nu fortsätter vi ses. Familjen Björklund var sevärd på rideouten, 2 vuxna och två barn i Vespa med sidvagn. Fullsatt om man säger så, och inte helt lättkört för pappa Andreas. Reportage kommer i Scooteristen.
/jens
Kul att scenen kan utvecklas och hitta nya vägar. Tidigt 70-tal dog Vespa Club Göteborg när medlemmarna passerade 30 och bildade familjer, nu fortsätter vi ses. Familjen Björklund var sevärd på rideouten, 2 vuxna och två barn i Vespa med sidvagn. Fullsatt om man säger så, och inte helt lättkört för pappa Andreas. Reportage kommer i Scooteristen.
/jens
-
- Administrator
Tack för en underbar helg! Både ungarna och vi hade riktigt trevligt hela tiden. Blev lite för mycket bilkörning och lite för lite scooteråkning för egen del kanske men det får väl räknas som självförvållat.
Bilder kommer...
/JM
Bilder kommer...
/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
- Peter Sundfeldt
- Lärling
Och bra väder hade ni prickat in också. Själv hade jag jobb i Sthlm (speaker och intervjuare på tuning och styling-evenemanget Street Cars Fest, yo!) och kunde inte komma
. Annars hade nog både Stella dotter och Stella scooter varit med!

/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
-
- Lärling
-
- Administrator
Jag har lagt upp lite bilder från helgen på mitt flickr-konto. Pga alla barn på bilderna (och internets perversa natur) har jag begränsat tillgången till detta album. Så vill ni titta så hör av er till mig så lägger jag upp er som "friend". skicka ett privat meddelande, svara inte i denna tråden.
http://www.flickr.com/photos/primavera133
mvh
JM
http://www.flickr.com/photos/primavera133
mvh
JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81