Hej alla!
Är ny här på forumet och jag måste säga att det verkar lovande so far.
Nu till min fråga.
Är det någon som har importerat en och i så fall, hur har ni gått till väga? Bra ställen att köpa ifrån?
Är det ens lönt att importera?
Jag vill ha en PX 200 för ca 10000 men kan även tänka mig dyrare om det är "rätt".
Importera PX 200
Varför importera? Det finns rätt gott om dom här i Sverige, ju?
/R
/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nja... Gör det det?Bluesman wrote:Varför importera? Det finns rätt gott om dom här i Sverige, ju?/R
Kollar man blocket så finns det en PX 200 83:a för 13000:- som är oservad, avställd och dessutom ganska långt ifrån mig.
Den hade inte heller separat oljebehållare vilket vore rätt bra att ha. Men jag kanske har fel där?
De övriga fem är rätt mycket dyrare.
Vilka firmor förutom cykelbollen finns det som handlar med Vespor?
*harkel* Cykelbollen...*ryys*
Det görs en del försök att få ut överpriser på PX200, det är sant. En del säljare lever i en fantasivärld, liksom.
Att det inte ligger fler ute just nu är nog mest en tillfällighet, eller så hänger det ihop med soppapriset. Jag tycker väl dom brukar ligga mellan 10 och 14000, körbara och bes.
Måste du ha en precis nu?
Det görs en del försök att få ut överpriser på PX200, det är sant. En del säljare lever i en fantasivärld, liksom.
Att det inte ligger fler ute just nu är nog mest en tillfällighet, eller så hänger det ihop med soppapriset. Jag tycker väl dom brukar ligga mellan 10 och 14000, körbara och bes.
Måste du ha en precis nu?
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sant. Ful på många sätt, men oerhört driftsäker. Jag har kört min åttitalare i ur o skur i 2 år utan minsta fel/incident. Ha lite is i magen, jag tror du kommer hitta fler under september!
Lycka till - och välkommen till forumet!
/R (som faktiskt går i säljtankar också - men den måste ha lite handpåläggning först
)
Lycka till - och välkommen till forumet!
/R (som faktiskt går i säljtankar också - men den måste ha lite handpåläggning först

Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack! Jag är fast besluten att köpa en PX så jag har lite is i magen och väntar ut just den rätta.Bluesman wrote:Sant. Ful på många sätt, men oerhört driftsäker. Jag har kört min åttitalare i ur o skur i 2 år utan minsta fel/incident. Ha lite is i magen, jag tror du kommer hitta fler under september!
Lycka till - och välkommen till forumet!
/R (som faktiskt går i säljtankar också - men den måste ha lite handpåläggning först)
Kanske Buesman´s Vespa är nåt för mig?

Skönhet är ett relativt ting. När SS och Rally kom på 60-talet, med sina kantigare linjer, tyckte vi de var jättecoola. Då var det ytterst få som tyckte GS150 och 160 var snyggare. Som så ofta, skönheten finnsr i betraktarens öga.Bluesman wrote:Ful på många sätt, men oerhört driftsäker.
Visst, en vanskött vit standard PX från 80-talet med kladdig motor gör ingen människa glad men jag är rätt stolt över min egen retrostylade PX200. Och t ex Frittes turkosa mildcustomiserade P200 är ju urläcker! Mycket snart är troligen också Vespa P/PX åtråvärda klassiker.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
- Micool1972
- Entusiast
- Posts: 192
- Joined: Sun 03 Jun 2007, 09:32
- Location: Lund Sweden
Ja det är väll dax att kliva ut ur garderoben nu...
Jag har alltid älskat P/PX serien. Sen den kom. När jag var yngre så vågade man ju inte säga det, man bara liksom bara körde den. Lackade om den så den såg ut som en KUNG, elller som en Les Paul Gold Top. Man ville ju liksom ge den allt
så den fick folkabubbla guldfärg. Ja den har varit med om allt. Körts ordentligt, såld, stulen av pundare, återfunnen, såld vidare, genomgången upphottad och tillsportad omlackad...igen och såld vidare, körd litetill, såld ännu en gång, och som grädde på mosen så råkade jag få chansen att köpa "hem" den igen. Där blev Cirkeln liksom sluten. Och hur vet jag att det är min första P och ingen annan, jo för att tanken har behållits i min bubbla färg. Long Live The King! Den bara går och går. Ja säger då de, den är som en gammal symaskin.
Jag har alltid älskat P/PX serien. Sen den kom. När jag var yngre så vågade man ju inte säga det, man bara liksom bara körde den. Lackade om den så den såg ut som en KUNG, elller som en Les Paul Gold Top. Man ville ju liksom ge den allt
