ska ev. sälja svärfars vespa 50/r från 76 och funderar på vad dom är värda ung. finns ju inte så många på blocket o jämföra mot.
moppen är i "bra oskruvat bruks org. skick" med helt säte, motor som startar enkelt men har några små bucklor o aningen matt i lacken. nytt bak däck o avgas system. går som ett skott.. (34km/h mätt med gps)
vill ju inte ge bort pärlan heller.. så lite tips tack.
vad kan ja begära för en vespa 50?
*sticker ut hakan*
Jag tycker 3-4-5 tusenlappar kan vara skäligt som diskussionsunderlag - sen kan det väl gå på bägge håll, beroende på. Oskruvat, men vanvårdad, med rostigt golv, defekta lister, dåliga vajrar, saknade eller fel detaljer, bucklor=max 3K
Oskruvad, komplett, felfri, snygg och körbar och ingen rost=5K eller mer.
Det är trots allt en ytterst slö moppe by default - jämfört med andra moppar nu och då.
Edit: Blocket och Tradera är ingen "riktprislista". Det är bara en eventuell köpare som kan avgöra det slutliga priset via sitt eventuella intresse.
/R
Jag tycker 3-4-5 tusenlappar kan vara skäligt som diskussionsunderlag - sen kan det väl gå på bägge håll, beroende på. Oskruvat, men vanvårdad, med rostigt golv, defekta lister, dåliga vajrar, saknade eller fel detaljer, bucklor=max 3K
Oskruvad, komplett, felfri, snygg och körbar och ingen rost=5K eller mer.
Det är trots allt en ytterst slö moppe by default - jämfört med andra moppar nu och då.
Edit: Blocket och Tradera är ingen "riktprislista". Det är bara en eventuell köpare som kan avgöra det slutliga priset via sitt eventuella intresse.
/R
Hälsningar
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
/R
.....................................................................................
Mer galenskap: http://shitkicker.wordpress.com/2010/11/15/ok/" onclick="window.open(this.href);return false;
jag kan dra mig till minnes om att ha sett två v50 runt 3000kr på blocket, och då har jag tolkat det som om dom mest varit angelägna om att bli av med moppen fort. å andra sidan kan jag tycka att 3k för en moppe, som kommer behöva fix och uppdaterade detaljer för 2-3-4 tusen är ganska rimligt. själv nappade jag på en annons för 8000, som jag prutade ner till 7000. tyvärr insåg jag att fix-kostnaderna tillsammans med transportkostnader, har gjort det till en 12-13k-moppe, som fortfarande inte fungerar felfritt. även om jag är lite bitter, så vet jag att jag inte kunde motstå kliet i fingrarna, och köpte den till ett väl högt pris, så jag får skylla mig själv.
min slutsats är (våra verkar vara i liknande skick): jag tror marknaden kan ge dig 5k (eftersom de flesta nog har större självbehärskning än jag), så sätt ut den för 5-6, och inte högre, så garderar du dig från att göra en medmänniska bitter ;)
min slutsats är (våra verkar vara i liknande skick): jag tror marknaden kan ge dig 5k (eftersom de flesta nog har större självbehärskning än jag), så sätt ut den för 5-6, och inte högre, så garderar du dig från att göra en medmänniska bitter ;)
V50/N, 1967
Men, viktigt, det är en riktig klassisk Vespa, och dessutom den enda klassiska plåt-Vespa man får köra utan MC-körkort. När vi sålde min sons väldigt fina Vespa 50 som han (nu 22) inte använde längre var vi nedringda av folk som var sugna på den av just det skälet. Så var inte för blygsam när du sätter prisetBluesman wrote:Det är trots allt en ytterst slö moppe by default - jämfört med andra moppar nu och då.

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst