http://www.blocket.se/vi/17741663.htm?ca=11_s

Bajajauktionen:
http://www.netauktion.se/auction/produc ... spa-125cc/

/P
jo, och det kommer troligtvis ligga ute ett bra tag. är liksom inte så intressant när man kan köpa en hel PX200 under 10.000kr, inte varje dag, men det händer.SoulBoy wrote:Fast det är ju frivilligt att köpa den för det...Micool1972 wrote:JO MIN STJÄRT! visst är det dé.
lite väl fräckt om han fick den för 700+liiite avgifter och sen sälja den för hutlösa 8500:-...
/Ronny
Inte undra på att du känner dig förnärmad när du avslöjades med byxorna nere i denna prekära situation - men varför försöka dölja dina moraliska tillkortakommanden och hävda att det är Paka som är den stora banditen? Han har ju snarare gjort en hjälteinsats genom att upplysa folk över det närmast löjeväckande skimmer som omger de två annonserna.växjö wrote:Ja Du PAKA, du är allt en duktig detektiv. Samhället bygger på att saker o ting köps och säljs. De e ett bekvämt liv att vara åskådare o tyckare utan att veta speciellt mycket.
När du åker o handlar mjölk med din bil är det då mjölken som kostar eller finns det merkostnader runt omkring. Tänk på det och VÄX upp,
folk som är smittade av avundsjukan och missunsamhet kan fara så långt vägarna räcker.
De e ju tur att alla inte är såna för då hade världen stannat för länge sen.
Hälsningar
Peter Wilke i Växjö
070-9403874
Jodå...växjö wrote:Jag är alltså INTE förnärmad!!!!!!!
Nej, hur jag än tänker kan jag inte komma fram till hur du resonerar. Jag kan inte se att du utslaget skulle kunna ha mer än 1000 kr i totalkostnad för vespamotorn du begär 8500 kr för. Snälla, förklara.växjö wrote:Vad det beträffar mjölken så får Ni väl ta och tänka till en stund så kanske de lossnar.
Hmm, skum kovändning. Undrar varför?patrikgrann wrote:@ växjö.
Jag ber om ursäkt för min insats vad avser i "vilket kap... eller kanske inte...".
Vad du har betalat för motorn/delarna och vad du vill ha betalt har vi övriga faktiskt inte ett skit med att göra.
Marknaden är fri och det är upp till var och en att betala för de varor som man köper till det pris som är överenskommet.
Vi (fler än jag...) har lite bråttom att hoppa på folk i vissa avseenden, utan att ha tänkt igenom helhetsbilden.
Ja, det händer att jag gör arbeten och försäljning till förlust, men det behöver ju inte innebära att alla är så korkade som jag![]()
Att köpa och sälja är faktiskt inte någon välgörenhet som många scooterister tycks tro! Lagerhållning är inte helt gratis! Faktiskt sant![]()
Ännu en gång så ber jag om ursäkt för att mina flottiga grisfingrar var snabbare än min hjärna.
växjö wrote:De första 10 som kommer på plats får en reservhjulshållare som PASSAR de flesta moderna vespamodellerna.
Eftersom du uppenbarligen har problem med att förstå, skall jag förklara för dig hur jag räknar och tänker samt varför jag inte gillar ockrarfasoner:växjö wrote:Samtidigt är jag väldigt glad över att terraplane inte är vår finansminister med tanke på okunskapen att läsa en räkning och de naiva tänket att de inte finns KOSTNADER utöver ett inköp vare sig de gäller mjölk eller annat.
Frånväxjö wrote:Annonsen ändrad. Rätt ska va rätt
En Vespa motor är en Vespa motor och en Bajaj är en Bajaj. Helt rätt att hålla isär dessa även om de är nästan identiska. Att sätta Piaggio loggan på ett föremål tillverkat av ett annat företag blir fel.fritte wrote:alla har rätt att begära vilket pris de vill,men att skriva att det är en Vespamotor, det är väl bedrägeri, tycker Du det patrikgrann, eller gör även Du så?
Nej, när den funkar så är det en fullgod ersättningsmotor, men den skiljer sig i vissa avseenden och att få tag på reservdelar kan säkert bli ett internationellt äventyr...patrikgrann wrote:En Vespa motor är en Vespa motor och en Bajaj är en Bajaj. Helt rätt att hålla isär dessa även om de är nästan identiska. Att sätta Piaggio loggan på ett föremål tillverkat av ett annat företag blir fel.
Därmed inte sagt att Bajaj behöver vara sämre!
växjö wrote:Ja Du PAKA, du är allt en duktig detektiv. Samhället bygger på att saker o ting köps och säljs. De e ett bekvämt liv att vara åskådare o tyckare utan att veta speciellt mycket.
När du åker o handlar mjölk med din bil är det då mjölken som kostar eller finns det merkostnader runt omkring. Tänk på det och VÄX upp,
folk som är smittade av avundsjukan och missunsamhet kan fara så långt vägarna räcker.
De e ju tur att alla inte är såna för då hade världen stannat för länge sen.
Hälsningar
Peter Wilke i Växjö
070-9403874
Typiskt. Nu sabbade du min väl uttänkta plan.Paka wrote:Nej, jag är inte avundsjuk och inte missunnsam heller.
Jag undrade om det var samma motor.
(Plåtade lite scootergrejor på Eskilstunamarknaden, men lägger inte upp dem. Någon kanske har köpt NSU-Primamotorn och nu tänker sälja den som en Lambrettamotor. Himmel och pannkaka vilket liv om det skulle avslöjas här på forumet.)
/P