110 km/h eller mer???
Förutom att du får ett helvete när du måste byta däck, så...
Med tanke på att ett bakhjul på en scooter med 10"-hjul inte behåller mönstret speciellt länge om man kör fort (typ drygt en säsong), så kanske det kan vara värt att fundera på.
/G
Med tanke på att ett bakhjul på en scooter med 10"-hjul inte behåller mönstret speciellt länge om man kör fort (typ drygt en säsong), så kanske det kan vara värt att fundera på.
/G
kejj wrote:När jag än så länge kör långsamt in motorn så går det bra med däcken som den kom med. Men kommer nog efter avklarad inkörning byta upp mig till Continetal zippy1.
Om jag inte lyckas hitta nån som kan det där med tubeless på lambretta. Låter grymt!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Här är någon som har mätt med GPS på en GT200:aryan wrote:Min erfarenhet är att det gäller hastighetsmätaren i de flesta fordon att de ofta anger 10% för hög hastighet om man jämför med GPS.
/Aryan
http://www.modernvespa.com/forum/topic40
Man får räkna om från MPH till km/h
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Du kan också montera en cykeldator (t ex Sigma från ClasOhlsson http://www.clasohlson.se/Product/Catego ... ?id=251134 ), de visar helt rätt hastighet jmfd med GPS om man har kalibrerad den nogrann.

Får man även lite fler funktioner: Hastighet (1) -Klocka(2) -Trippmätare(3) -Totalsträcka(4) -Tid för genomförd distans(5) -Stoppur(6) -Programerbar för 2 olika hjuldiametrar(7) -Summering av tillryggalagd distans för hjul 1+2(8) -Max. hastighet(9) -Genomsnittsfart(10) -Jämförelse mellan medelhastighet ø och aktuell hastighet(11) -Inställning av intervaller(12)
Et tipps vid kalibreringen är att mäta distansen vid flera hjulvarv och dela det med antal varv som hjulet har snurrat får man precis hur långt ett varv är.
/Aryan

Får man även lite fler funktioner: Hastighet (1) -Klocka(2) -Trippmätare(3) -Totalsträcka(4) -Tid för genomförd distans(5) -Stoppur(6) -Programerbar för 2 olika hjuldiametrar(7) -Summering av tillryggalagd distans för hjul 1+2(8) -Max. hastighet(9) -Genomsnittsfart(10) -Jämförelse mellan medelhastighet ø och aktuell hastighet(11) -Inställning av intervaller(12)
Et tipps vid kalibreringen är att mäta distansen vid flera hjulvarv och dela det med antal varv som hjulet har snurrat får man precis hur långt ett varv är.
/Aryan