Vad göra med växelkors m.m.

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Vad göra med växelkors m.m.

Post by vespaco »

Vad gör ni med slutkörda växelkors och vajrar? Slänger dem i någon metallinsamling? Kanske en egen privat samling i någon knut i garaget? Eller gör ni något spännande konstverk alternativt något nyttigt med dem? :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Vad göra med växelkors m.m.

Post by Federico »

vespaco wrote:Vad gör ni med slutkörda växelkors och vajrar? Slänger dem i någon metallinsamling? Kanske en egen privat samling i någon knut i garaget? Eller gör ni något spännande konstverk alternativt något nyttigt med dem? :grin:
jag har en växelkorssamling och en lamellsamling, ska fota vid tillfälle
Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Borde man inte kunna göra smycken av utslitna växelkors? De är ju faktiskt vackra, och vi har väl flera kompetenta smyckessmeder i klubben.

Ordförandeklubban gamla Vespa Club Sverige var gjord av en original Piaggio T-nyckel (ni vet tändstifts-, hjul- medmera-nyckel, allt i ett) och jag har sett hårspännen gjorda av Lambretta-emblem.

Mer scootersmycken åt folket!
/jens

PS vespaco: Trevligt att äntligen ses. Sauna Run var helt underbart!
Last edited by jencla on Fri 22 Aug 2008, 11:06, edited 1 time in total.
scooterdaddy - gammal är äldst
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Har sett en multi-nyckel tillverkad av ett växelkors med påsvetsade bits på varje arm. Såg riktigt snyggt ut.

/G
jencla wrote:Borde man inte kunna göra smycken av utslitna växelkors? De är ju faktiskt vackra, och vi har väl flera kompetenta smyckessmeder i klubben.

Ordförandeklubban gamla Vespa Club Sverige var gjord av en original Piaggio T-nyckel (ni vet tändstifts-, hjul- medmera-nyckel, allt i ett) och jag har sett härspännen gjorda av Lambretta-emblem.

Mer scootersmycken åt folket!
/jens

PS vespaco: Trevligt att äntligen ses. Sauna Run var helt underbart!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hmm, göra en kapsylöppnare av ett kors, det skulle vara snoffsigt på skoterträffar! Eller spänne för bälte...

Hårspänne!! Någonting för mig definitvt! Någon som har idé hur man kan göra? Kan man limma en klämma dit bak eller måste man borra? Dremel orkar väl inte med det hårda materialet?

Som smycke kunde de vara bra. Ett hål i en ända och en (uttjänad) vajer igenom. Helt skoterriktigt! Men här gäller det att vara försiktig att man inte får tänderna inslagna (om man böjer sig ner t.ex.), korsen är rätt tunga.

Jens: Mycket trevligt att träffa dig, du var ju en verkligt trevlig prick! Fast du rymde varje gång jag nämnde ordet intervju! :wink: Nästa S&R blir tydligen i månadsskiftet juli/augusti 09 så reservera tid i kalendern!
Post Reply