App, app, app...så du smyger omkring på dragracing? Sånt är inte bra för scooterimagen, Federico!Federico wrote:Rätt: Mopar dragracing, Orsa

Då återstår det att knäcka mitt evenemang...

smyger? min scooterimage är att sedan länge uppblandad med allt snyggt och musikaliskt vackert som skapades i slutet av 60-talet. Dit hör även bilarna, men jag äger ingen själv, och ser inte ut som den typiska dragracepubliken.Terraplane Blues wrote:App, app, app...så du smyger omkring på dragracing? Sånt är inte bra för scooterimagen, Federico!Federico wrote:Rätt: Mopar dragracing, Orsa![]()
Då återstår det att knäcka mitt evenemang...
fläskiga färger med ett L. Någon sa två bländarsteg med ett IS, vet inte om det stämmer. vet bara att det är nästan dubbet så dyrt. får väl sälja en scooter så man har råd med ett objektiv.Terraplane Blues wrote:Tack detsamma!Federico wrote:snygga bilder! vad har du för glasbitar framför kamerahuset?
Samtliga av de bilderna är tagna med mitt EF 70-200 2.8 L USM (modellen utan IS, vilket jag anser vara fullständigt onödigt).
Ja, L-optik är helt klart grejen: färger, bokeh, kontrast, skärpa - ja, allt - blir så mycket bättre! Canons zoomar i L-serien är fullt jämförbara med fasta brännvidder inom hela zoom-omfånget.Federico wrote:fläskiga färger med ett L. Någon sa två bländarsteg med ett IS, vet inte om det stämmer. vet bara att det är nästan dubbet så dyrt. får väl sälja en scooter så man har råd med ett objektiv.
Eller så har man ett kamerahus med IS inbyggt, så får man IS till och med på sina gamla manuella objektiv från 70-talet.Federico wrote: Någon sa två bländarsteg med ett IS, vet inte om det stämmer. vet bara att det är nästan dubbet så dyrt. får väl sälja en scooter så man har råd med ett objektiv.
finns det nackdelar med IS? förutom priset då.Bergfors wrote:Eller så har man ett kamerahus med IS inbyggt, så får man IS till och med på sina gamla manuella objektiv från 70-talet.Federico wrote: Någon sa två bländarsteg med ett IS, vet inte om det stämmer. vet bara att det är nästan dubbet så dyrt. får väl sälja en scooter så man har råd med ett objektiv.
/Jörgen
När det gäller IS i objektivet påstår en del att det försämrar objektivets skärpa en aning men jag tror inte att det har kunnat påvisas i tester.Federico wrote: finns det nackdelar med IS? förutom priset då.