Är det någon som monterat detta motorupphängnings kit på sin Runner 180cc?
Jag har iaf beställt detta idag, Hoppas det funkar bra

//
gissar att vibrationsgummina är på tok för mjuka original på en Runner (för att den ska vibrera minimalt?)primavera133 wrote:Nyfiken i en strut undrar vad poängen är? Varför vill man trimma upphängningen?
/JM
Hmm som jag trodde då! För som den är nu så känns den lite mjuk vid lite tuffare körning i kurvornaFederico wrote:gissar att vibrationsgummina är på tok för mjuka original på en Runner (för att den ska vibrera minimalt?)primavera133 wrote:Nyfiken i en strut undrar vad poängen är? Varför vill man trimma upphängningen?
/JM
men vid tuffare körning (nedläggning i hög fart) så blir den mjuk och vobblig.
S&S säljer liknande kit till PX motorns svingarmsbussningar
Hej, har läst på om detta kit tidigare. Rekomenderas till ren race motor då den helt saknar flex? = fina vibrationer.Lazer46 wrote: Är det någon som monterat detta motorupphängnings kit på sin Runner 180cc?
//
Heisann!Ola Lång wrote:Hej Forumister!
Jag har ett kit från Clauss studios i Amerikat på ingång. Får se hur bra de är. Men lycka till med PM-kittet!
/ Ola
Jag också, just för att styva upp bakänden på Runner 180 m fl hojar med samma motor. Den satt ju inte bara i Runner, Dragster m fl utan även i den piggaste versionen av storscootern Hexagon, i mk 2-versionen som kom 1998. En sådan ägde jag några år och körde många mil och ja, jag minns de ibland intressanta vägegenskaperna vid tuff kurvtagningbjörn_180 wrote:Hej, har läst på om detta kit tidigare.
hur har det gått?Lazer46 wrote:
Är det någon som monterat detta motorupphängnings kit på sin Runner 180cc?
//