slipa bort färg

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
pk
Drömmare
Drömmare

Post by pk »

Blästring för 1000-1500. Gäller det hela vespan? Låter billigt. Har du namn på företag som gör det?

På tal om 2 komp spraylack. Jag väntade två veckor med att lägga på lacken. Hade ingen aning om att det var färskvara. Lacken kom ut ur burken men var extremt kornig. Fick börja om från början...

/Petter
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by pk</i>
<br />Blästring för 1000-1500. Gäller det hela vespan? Låter billigt. Har du namn på företag som gör det?

/Petter
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

tror att det f*nns nån i Huddinge som hade den prislappen, någon annan som vet vad de heter.?
vet flera som fått det priset, men då har det handlat om en strippad vesparam med tillhörande delar, där man inte behöver ta hänsyn till något som måste skyddas från sand

Federico
Nypa
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nypa »

Det är bara gediget hantverksarbete som gäller när man slipar bort färg.
Med andra ord näven.

//Nypa

----"När jag kör min Primavera så blir det Blåååröksdimma"----
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by pk</i>
<br />Blästring för 1000-1500. Gäller det hela vespan? Låter billigt. Har du namn på företag som gör det?

På tal om 2 komp spraylack. Jag väntade två veckor med att lägga på lacken. Hade ingen aning om att det var färskvara. Lacken kom ut ur burken men var extremt kornig. Fick börja om från början...

/Petter
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har lämnat in två vespor (kompletta, men i delar) för blästring och grundlackering. Betalade 600 kr för blästring inklusive grundlackering per vespa. Resultatet blev kalas! Företaget heter Knitab och ligger i Malmö. Kanske ska tillägga att de glömde ge mig kvitto båda gångerna... :D

Vänliga hälsningar

/ Fredrik Olsson a. k. a. "Sandalmannen"
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

å f*n. har de ingen filial i sthlm? :)

http://lambrettalui.blogspot.com
Lambretta ld150
Nybörjare
Nybörjare

Post by Lambretta ld150 »

Färg-Forum i Huddinge blandar PPG-färger. De har det mesta i lacker. De kan även blanda efter Lechler's färgnummer och du kan få sprayburkar och vanliga burkar. Jag har själv köpt min 8029 på sprayburk där. Ring dem o kolla.
mvh Carina
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Synd bara att biltemas färger är märkta med "Tål ej bensin"-text... :/

/.v
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

efter att typ enbart ställt idiotfrågor kommer här ett råd.

efter ett par dagars harvande med borrmaskinsstålborste upptäckte jag idag 3M's "Rost- och färgborttagare" på clas i sjön.. ngn sorts syntetisk svampliknande sak med 6mm-axel.typ 89.-.

mer än en halv scooter på 40 min! stålborste är en pain in the ass, försök inte ens. köp en sånhär så blir det helt plötsligt roligt..
Post Reply