Gummibälgen måste ju krängas rund insugsröret och fästas in i ramen, vilket gör man först?
/Aryan
vilken ordning monteras gummibälg rund insuget
vilken ordning monteras gummibälg rund insuget
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
Re: vilken ordning monteras gummibälg rund insuget
ta bort förgasaren,lossa motorn vid stötdämparen,häng ner motorn,sätt på gummitaryan wrote:Gummibälgen måste ju krängas rund insugsröret och fästas in i ramen, vilket gör man först?
/Aryan

Tack, jag har motorn lös (för byte av vev och cylinder m.m.) men ordningen är alltså: trä den över insuget och sedan när motorn sitter på plats igen så ska den sättas fast i ramen?
Jag tänkte att kanske att det sista steget skulle vara jobbigt/trångt (har lilla luckan).
/Aryan
Jag tänkte att kanske att det sista steget skulle vara jobbigt/trångt (har lilla luckan).
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Jaha,du har motorn lös,då e det bara att sätta ditt gummit,satt fast insuget på cyllen innan du monterar motorn,sen prickar du in insuget i gummit när du hänger dit motorn.(be nån om hjälp,alltid lättare när man e två vid motormontering).aryan wrote:Tack, jag har motorn lös (för byte av vev och cylinder m.m.) men ordningen är alltså: trä den över insuget och sedan när motorn sitter på plats igen så ska den sättas fast i ramen?
/Aryan
Lycka till!