vespaco wrote:Blizzy, hur inverkar ordningen, det blev jag nyfiken på? Om man rubbar efteråt så planar man ut eventuell kant på den nya färgen, men vad händer om man gör det före? Om du kan förklara så att en dum kvinna också förstår så är jag tacksam! Jag kommer antagligen att få kludda med airbrusch framöver och tre av fyra är röda, så alla tips är välkomna.
Ok,ska försöka ge en förklaring här,men d bättre å visa i praktiken,men....ok
en röd färg(som t.e.x.terras primmy)blir nedgången av väder å vind,å spec. ålder,så den ändras i färg,men om du polerar upp den,så får du fram,nästan,hur den såg ut från början(prova gärna på en liten yta först,så ser du skillnad),sen våtslipar du ut en bit med 1200våtslippapper,alltså 1200 är kornen på slippappren,sen när du sprutar på färgen,så måla inte längre ut än du har våtslipat,stanna nån cm innan,så du ser där du har slipat,sen låta det genomhärda,sen polerar du igen.om man bättrar på en sliten lack(nergången)så blir det kanter efter man har målat å polerat.för då är ju den slitna lacken kvar under,då blir det en kant.hoppas du förstår och ni andra oxå,å även den logiska terra.