Har köpt mig en Gilera Runner sp 180cc -02, Vad sitter det för originalvikter i den, alltså vad väger dom?
Tipsa mig gärna om vad man kan göra för att få den lite piggare! Den går fin fint och allt är Original på den. Men man vill att den skall acca lite bättre
Om allt annat är orginal kommer det garanterat bli för lätt, kanske blir snabbare i starten men kommer va grymt slö när du kommer upp i fart.
Lätta vikter betyder inte snabb utan det gäller att hitta rätt så du hela tiden ligger på det varvtalet som motorn ger mest effekt, med rätt vikter så kommer den att accelerera bäst vid alla hastigheter.
Prova dig fram men ja skulle nog börja med att byta till gröna kopplingsfjädrar istället för att byta rullar.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
marre wrote:Om allt annat är orginal kommer det garanterat bli för lätt, kanske blir snabbare i starten men kommer va grymt slö när du kommer upp i fart.
Lätta vikter betyder inte snabb utan det gäller att hitta rätt så du hela tiden ligger på det varvtalet som motorn ger mest effekt, med rätt vikter så kommer den att accelerera bäst vid alla hastigheter.
Prova dig fram men ja skulle nog börja med att byta till gröna kopplingsfjädrar istället för att byta rullar.
Okay jo jag vet att det kan vara svårt att få till det med rätt vikter, men jag skall prova gröna fjädrar ist, Det är Malossis gröna du menar då?