Tänk vad man kan shoppa på scooterklubbens marknad. En Li150 "Milano 2" -60 har just anlänt efter en 90-milatur fram och tillbaka till Allingsås. För övrigt kan jag ju tipsa om att den trevliga säljaren fortfarande har en silverfärgad serie tre till salu (se marknaden)

Eftersom min nya "pärla" har en hel del ytrost, några smådelar är omlackade i en avvikande kulör och delen under limpan är penselmålad, ser jag ingen annan råd än att slipa och lacka åtminstone det vita (gråa) och förmodligen även det blåa (får se vad lite rubbing kan göra...)

Nu kommer ju frågan om vilken lack som är orginal. På nätet påstås det vita vara "Dawn Gray"/Grigio Alba (Lechler # 8019). Kan det stämma? Den ser dj-igt vit ut, tycker jag, inte speciellt grå liksom

Nästa probem är det blåa. Vad jag kan hitta är alternativen:
Lechler # 8032 Azzurro Flamina/Flamina blue
Lechler # 8031 Bleu Inghilterra/English Blue
Lechler # 8042 Azurro Tirreno/Tyrrhenian Blue
Jag har försökt klura ut vilken färg som finns på olika bilder på nätet och tror att 8032 kan uteslutas, men de andra blir jag inte klok på. Är det någon som på rak arm kan säga vilken blå variant denna bör haft från början? Dumt att stå med en surt förvärvad halvliter blå lack i fel kulör, liksom...