Hej!
Börjar tvivla på att jag kommer kunna besiktiga innan vintern är här.
Har plockat ihop scootern men får inte ordning på elen.
En av spolarna i den svarta boxen ser misstänkt bränd ut.
Tändningen fungerar och scootern går.
Nå´n som vet vad spolarna i den svarta tändningsboxen gör?
Det är tre olika.
Är intresserad att köpa om nå´n har begagnat att sälja.
Har länge väntat på att det ska dyka upp variotronic kit på Scooter Center Köln. Samman gäller mugello 186cc. Har inte funnits sedan tidigt i våras/vintras att beställa. Finns det andra firmor som säljer detta eller har det slutat att tillverkas?
rectifier box Lambretta tändning
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Tue 01 May 2007, 08:38
- Location: Sweden
rectifier box Lambretta tändning
Lambretta TV175 S2 -60
Primavera racer
Primavera racer
Tjena!
Vilken modell av Lammy har du?
Batteri eller ej?
Den svarta boxen finns i olika utförande men tändningen har den inget att göra med...
Mugello och Variotronic kan du köpa i Sverige av http://www.casalambretta.se/ (e-posta elle ring, finns nog ej på hemsidan)
VH/Calle
Vilken modell av Lammy har du?
Batteri eller ej?
Den svarta boxen finns i olika utförande men tändningen har den inget att göra med...
Mugello och Variotronic kan du köpa i Sverige av http://www.casalambretta.se/ (e-posta elle ring, finns nog ej på hemsidan)
VH/Calle
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Tue 01 May 2007, 08:38
- Location: Sweden
Okej.
Har en tv175 serie 2 1960 (har inget batteri fast det ska ju egentligen vara ett. Kan det vara detta som spökar?)
Eftersom det är en annan längd på vevstaken kan jag ju inte byta en del i taget. Jag har en GP-vev liggande och hade tänkt mej ett variotronic med GP-svänghjul. Men då blir det ju direkt ny cylinder.
Kanske ska jag istället köpa AF-tändninig och sedan byta själva "bossen" på svänghjulet då jag byter vev. Då kan jag ju ha samma grejer. (dock inte variotronic elle?)
Har en tv175 serie 2 1960 (har inget batteri fast det ska ju egentligen vara ett. Kan det vara detta som spökar?)
Eftersom det är en annan längd på vevstaken kan jag ju inte byta en del i taget. Jag har en GP-vev liggande och hade tänkt mej ett variotronic med GP-svänghjul. Men då blir det ju direkt ny cylinder.
Kanske ska jag istället köpa AF-tändninig och sedan byta själva "bossen" på svänghjulet då jag byter vev. Då kan jag ju ha samma grejer. (dock inte variotronic elle?)
Lambretta TV175 S2 -60
Primavera racer
Primavera racer
Det finns Mugello för både TV och GP/Li/SX-vev
GP/DL-veven är ju att föredra vid trimning.
Det nya AF-svänghjulet är inget att hänga i julgranen...inte heller tändplattorna. SIL-original är bättre än annat junk, men de är svåra att hitta.
...nog bättre att satsa hela vägen från början, alltså både Mugello och Variotronic.
På variotronic får du byta hela svänghjulet om du vill gå ifrån TV till GP-vev.
GP/DL-veven är ju att föredra vid trimning.
Det nya AF-svänghjulet är inget att hänga i julgranen...inte heller tändplattorna. SIL-original är bättre än annat junk, men de är svåra att hitta.
...nog bättre att satsa hela vägen från början, alltså både Mugello och Variotronic.
På variotronic får du byta hela svänghjulet om du vill gå ifrån TV till GP-vev.
sorry, missade;
den svarta boxen på TV175 S2 har dessa funktioner:
Gröna kontakterna : endast kopplingsbox (f.ö. en plats där det brukar strula) se mer här:
http://lambrettaclub.mille.nu/servizio/Lammy.PDF
De övriga funktionerna är (lite spänningsreglering) säkring och likrikting
den svarta boxen på TV175 S2 har dessa funktioner:
Gröna kontakterna : endast kopplingsbox (f.ö. en plats där det brukar strula) se mer här:
http://lambrettaclub.mille.nu/servizio/Lammy.PDF
De övriga funktionerna är (lite spänningsreglering) säkring och likrikting
-
- Nybörjare
- Posts: 16
- Joined: Tue 01 May 2007, 08:38
- Location: Sweden