Att byta kickaxeln har gått som smort och eftersom jag sedan tidigare noterat att ena bulten som håller transmissionskåpan på plats saknades tänkte jag sätta i en ny sådan när jag ändå hade kåpan av. Upptäckte då att den inte bara saknades utan att en del av pinnbulten satt kvar en bit in i hålet.
Skulle kanske inte skada nämnvärt att köra med en bult kort, men då det är den som även yttersta delen av blåset skall hänga i känns det inte som en god idé. Vill ju inte att mitt nya blås skall vibrera sönder på en gång.

Någon som har ett bra tips på teknik/verktyg man kan använda utan att riskera att pajja godset? Så kallade "svinpittar" har jag förstått inte är att rekommendera, även om de är nog så ekonomiska...
Att köra den till en verkstad känns lite krångligt eftersom jag antagligen måste ta dit den med kåpan av och därför skulle få köra den på släp. Såvida de inte kan borra ut den genom hålet i kåpan, så att säga?