hello scooterlovers!
har en fin px 200 motor med 30mm mikuni,mbdreed och malossi 210 samt 60 vev och en nästan orginal ljudämpare.
Jag var apnöjd med min motor till jag provade henkans sköna, lugna och förlåtande orginalmotor med 60mm vev.....
trots strooker vev och piaggioljudämpare så är malossin så toppig i karaktären.
tänkte testa med en orginal 200 cylinder som ska få sig en lite omgång med filen men vad tror ni om att låta 30mm mikunin sitta kvar med 198cc gjutgärn....
mvh farträdde calle
Orginaltrimmning px 200
Re: Orginaltrimmning px 200
Hur har du schimsat Malossin? Om du schimsar den i toppen med 1.5mm i stället för under cylindern, så kommer du sänka porttiderna. Vet inte med exakt hur mycket, men det är en del. Det kommer att ge dig en cylinder med bättre lågvarvsegenskaper.
30mm funkar med orginalcyllen, bara du slipar upp överströmningskanalerna och avgasporten ordentligt. Du bör kanske också ge dig på toppen så att du får ett komp som matchar Malossin. Finns en mycket speciell gren bland t ex tyska scooterister som har gjort det till en ädel konst att 'orginal'-trimma 200-motorn. Sett dynokurvor med 15-16 hp, och då har de endast använt sig av orginaldelar...
Mvh
Guran
30mm funkar med orginalcyllen, bara du slipar upp överströmningskanalerna och avgasporten ordentligt. Du bör kanske också ge dig på toppen så att du får ett komp som matchar Malossin. Finns en mycket speciell gren bland t ex tyska scooterister som har gjort det till en ädel konst att 'orginal'-trimma 200-motorn. Sett dynokurvor med 15-16 hp, och då har de endast använt sig av orginaldelar...
Mvh
Guran
freeway wrote:hello scooterlovers!
har en fin px 200 motor med 30mm mikuni,mbdreed och malossi 210 samt 60 vev och en nästan orginal ljudämpare.
Jag var apnöjd med min motor till jag provade henkans sköna, lugna och förlåtande orginalmotor med 60mm vev.....
trots strooker vev och piaggioljudämpare så är malossin så toppig i karaktären.
tänkte testa med en orginal 200 cylinder som ska få sig en lite omgång med filen men vad tror ni om att låta 30mm mikunin sitta kvar med 198cc gjutgärn....
mvh farträdde calle
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Ja, fyra gånger tokroligt på fyra växlar.marre wrote:Effektregister vad är det för nåtär de sånt man har om man har växlar?
...p.s. skoj att köra trimmad originalcylle PX200, inte en aning hur många hästar min har men den går friskt i allafall.
Tar hur lång tid som helst att porta, hårt material och hårt jobb, fast det är det värt!
Det är en databas där resultatet lagras automatiskt så fort man lyckas med ett trim. Ju bättre effektregister, desto bättre trimbitar får man i nästa liv.
/G
/G
marre wrote:Effektregister vad är det för nåtär de sånt man har om man har växlar?