Ola Lång wrote:Tjena å välkommen till forumet!
1: Vad vill du med ditt scooterägande? En touring i rattigt skick skänker mer glädje åt många än en mintolux-xylitolfreshrenoverad.
2: Även om den ser ful ut behöver den inte gå sakta...
3: Även om den ser blank och fin ut behöver den inte gå fort...
4: En touring är en mycket lämplig maskin att inneha, finns massor med delar i ladorna då den är välsåld i sverige och kunskapen är enorm på detta forum, är själv touringmissbrukare sedan tidigt 90-tal. Finns numera även en hel del reproprylar att tillgå.
5: Ett touringlik får man från några tusen och uppåt, besade halvblanka ex i god vigör går för 10- 15 papp på blocket. Allt däremellan beror helt å hållet på skick, fason, rost, hur mycket som saknas och är rätt/fel.
Det ligger en GL/touring på eniro för 1500:- nu i Västergötland..
6: Akta dig för Kapten Överkorpral P. Grann på ditt regemente, han kan mera om gamla Tourings än han ger sken av. Är även en glad forumist han med.
7: Lycka till!!!!
PapaD: taget!

Visste inte riktigt vart jag skulle placera mitt inlägg och sökte på tidigare poster med ungefär samma ämne, varav jag valde att placera tråden här! Men någon vänlig moderator får gärna flytta på den och jag beklagar för mitt snedsteg
Ola Lång:
1. Jag söker först och främst ett vinterprojekt, jag vill ligga i timmar och slipa, putsa och få kromet att glänsa ordentligt. Dels för att det skulle vara väldigt roligt och det är alltid roligt med en utmaning. Har redan nu kollat upp ett "garage" jag kan hålla till i, så nu saknas bara själva scootern.
4. Låter faktiskt kalas, har väl en liten tanke om att hitta en gammal och återställa den i "original" skick, så gott som det nu går. Hittade en blocket annons på en vespa i Skövde-trakten, dock såg den på bilden ut att vara väldigt rostig. Finns det exempelvis fotplattor/plåt att införskaffa som "passar" efter lite trixande eller är det att ställa sig och börja fila, svetsa, leka själv som gäller?
6. Kapten Grann har man allt hört talas om/sett han befinner sig i grannplutonen så jag får väl försöka anmäla mig på deras befälsrum någon dag ifall jag behöver fråga något om scootrar

. Dock verkar han vara högst läskig

^^.
7. Tack för ett varmt välkomnande! Jag skall leta vidare och förhoppningsvis kan man hitta något att börja jobba med !
MVH// Jonathan Lind