Idag, äntligen, fick jag kontakt. Efter att jag pm:at Ralf via deras forum och på chans mailat denne Hanno om hela grejen, så ringer telefonen.
En Christian från SIP i luren - han hade fått mailet eftersom Hanno slutat. Ren flax alltså.
Nåväl, här e storyn:
Min order har skeppats och befinner sej redan i Malmö. (DHL påstår att dom försökt köra ut den, men det är ren lögn, jag vet exakt varför den inte är utkörd..dom kör bara ut till "företag". SÅ jag får vackert hämta den på terminalen, 1 dags extra väntan, plus en resa/utgift till, och mer tidsspillan)
Att paketet gått iväg syns inte på SIPs webbsida, och det har heller inte gått ut nåt mail med DHL-detaljer. Detta p g a nån bugg, vad vet jag. SIP skrattade förläget åt detta....
Med pengarna ligger det till så här:
Saferpay som är SIPs partner "reserverar" mycket riktigt orderbeloppet när ordern tecknas. När den skeppas, dras pengarna.
I mitt fall är EN detalj restnoterad, en svänghjulsmutter för ett par €. Då träder automatiken/idiotin in hos SaferPay - och man reserverar HELA beloppet TVÅ gånger - idiotin i deras system tolkar det som TVÅ orders. Så totalt uppfuckat. Sen har man gjort YTTERLIGARE en reservation på 84 spänn för bara muttern. Trippelfel, alltså.
SIP berättade att dom själva har mest problem med detta, för när dom försökt reservera pengar (ibland upp till TRE gånger=TRE delleveranser) så har banken till sist sagt nej och en skeppningsklar order/delleverans kunde därför inte skeppas.
Fullständigt idiotiskt system, vilket SIP medgav. Nu är emellertid det akuta panikläget om ett hack i databasen borta.
Jag frågade SIP om det var smartare att betala med Paypal i stället och han svarade ogenerat ja. Paypal reserverar bara beloppet EN gång, nämligen, men kan justera slutdebiteringen om det t ex visar sej att frakten blir mer än man trott.
Min mycket tydliga kritik ang bristen på information och framför allt bristen på kommunikation/feedback verkade han ta på allvar. F-n tro´t, dock.
Slutkläm:
Betala via Paypal eller cash vid leverans. Och OM du betalar med kort online, se till att ha stenkoll på att du har täckning för beloppet x 3 OCH pengar kvar till dina andra räkningar, annars är du rökt.
Så var det med det. Fredrik - ska vi mecka koppling i helgen?