I många kretsar är min hjälm fetish både ett fenomen & samtalsämne, jag har folk som hittar udda gamla hjälmar på loppisar och köper dom åt mig, leverantörer (tack Peter & Co på PMC Bike) som varje år sticker åt mig ett par hjälmar för att jag ska åka med, bli imponerad av och sedan förhoppningsvis sälja dom, sen är det gänget runt som bara garvar åt att jag absolut aldrig skulle kunna åka med samma hjälm två dagar i rad. Just nu står det 58 st på hyllor runt Mosta Hill, det är allt från min Bell Star Funny Car hjälm från 70-talet med öppning som en brevlådespringa och krage av Nomex, tidiga Bell MX hjälmar med skruvade hakskydd, gamla metallflake Jet krukor till svindyra Arai GoCart hjälmar (800gr) och sånt man åker i till vardags....
Hjälm #58 kom igår från Paolo & Göran på Motoricambi, en blå/grön Polis typ Vespa orginal, den här har en sån fin kartong att den måste man nog spara....

Hjälm #57 kom som present (muta??) från Björn på G-parts som är nya Vemar importören i Sverige, det är en Powder Puff Girls i carbon/kevlar, runt 1100gr, sitter si-så-där men på det hela en OK hjälm om änn lite dyr, den här lackeringen kommer inte till Sverige men modellen finns i andra lackeringar....

Bör nog tillägga att hjälmar är inte det enda jag samlar på, gamla övergivna motorcyklar verkar dra sig till mig sen är det ju dom där 200st Swatch klockorna som liggger & tickar, ett litet helvete när det är dax att byta batterier.....
DP asks: Vad samlar ni andra på....