Vad samlar ni på????

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

Vad samlar ni på????

Post by DP »

Ciao Scootisti

I många kretsar är min hjälm fetish både ett fenomen & samtalsämne, jag har folk som hittar udda gamla hjälmar på loppisar och köper dom åt mig, leverantörer (tack Peter & Co på PMC Bike) som varje år sticker åt mig ett par hjälmar för att jag ska åka med, bli imponerad av och sedan förhoppningsvis sälja dom, sen är det gänget runt som bara garvar åt att jag absolut aldrig skulle kunna åka med samma hjälm två dagar i rad. Just nu står det 58 st på hyllor runt Mosta Hill, det är allt från min Bell Star Funny Car hjälm från 70-talet med öppning som en brevlådespringa och krage av Nomex, tidiga Bell MX hjälmar med skruvade hakskydd, gamla metallflake Jet krukor till svindyra Arai GoCart hjälmar (800gr) och sånt man åker i till vardags....

Hjälm #58 kom igår från Paolo & Göran på Motoricambi, en blå/grön Polis typ Vespa orginal, den här har en sån fin kartong att den måste man nog spara....

Image

Hjälm #57 kom som present (muta??) från Björn på G-parts som är nya Vemar importören i Sverige, det är en Powder Puff Girls i carbon/kevlar, runt 1100gr, sitter si-så-där men på det hela en OK hjälm om änn lite dyr, den här lackeringen kommer inte till Sverige men modellen finns i andra lackeringar....

Image

Bör nog tillägga att hjälmar är inte det enda jag samlar på, gamla övergivna motorcyklar verkar dra sig till mig sen är det ju dom där 200st Swatch klockorna som liggger & tickar, ett litet helvete när det är dax att byta batterier.....

DP asks: Vad samlar ni andra på....
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Spelkort, pennor, fruktmärken, nallar, handarbetsprojekt (som skall göras genast när jag hinner... :roll: ). Nåväl, nu söker jag inte direkt aktivt mera, det finns inte plats. Men stöter jag på något skoj så kan det bäras hem.

Därtill finns ju en massa andra hobbyer som man "samlar" på, men det är ju en annan femma... :grin:
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Scooterpatchar. 10 års samlande har renderat en liten samling. En hel del sitter på kläder men för närvarande består den lösa samlingen av dessa:
Image

Sen samlar jag även på termosar, om det är Eddie Meduzas fel vet jag inte med en av termosarna är grön:
Image

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Ja, det är så poetiskt så man börjar gråta!
Tur att du har en röd som du inte får byta!

/ Hakan
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Värdelöst vetande om populärkultur. Älskar allt som har med sådant att göra - hur poänglöst det än må vara. Efftektpedaler till gitarr och vinyl-skivor (eller egentligen musik i största allmänhet - oavsett format).

Min flickvän brukar även påstå att jag samlar på skor men det tycker jag inte stämmer. Det är skillnad på att samla och bara vilja ha möjlighet att välja skodon efter humör! :wink:
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Gamla fotogenlampor, psykedeliska 60-talsaffisher, parkeringsautomater, Kockums emalj (både vit/blå och gul/grön), gjutjärnsföremål från sekelskiftet 1800/1900 + en massa annat från "förr".
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

primavera133 wrote:Scooterpatchar. 10 års samlande har renderat en liten samling. En hel del sitter på kläder men för närvarande består den lösa samlingen av dessa:
Image
Juste!
Var kommer de tre tygmärkena direkt till höger om modetter vs. raggarmärket ifrån?
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Det är Linköping raceday märken. riktigt snygga tycker jag.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

aha, tack.
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Jag samlar på ViewMaster prylar.
Ni kanske kommer ihåg den gamla plastkikaren som man kan se 3D bilder i. Har för övrigt en kamera också så att jag kan fota mina egna 3D hjul.

Riktigt coolt. :cool:

Image

Folk brukar kolla en extragång när de ser kameran.
Image

Kolla in min ViewMaster sida
http://viewmaster.janfelt.se
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
Post Reply