Scooter restorations?
Scooter restorations?
Någon som har någon bra/dålig relation till detta företag?
Jag beställde lite saker av dem, men efter att inte fått det så mailade jag, såklart utan svar. Igår dock damp det ner ett mail där de hävdade att mina saker var vid adressen, men eftersom det var ett företag så var det ingen där de tider de kom. Den adress jag uppgav var min och här finns inga företag. De ringde inte ens.
Aja, strunt samma.
Vill bara veta om det är vanligt med dessa reslutat. Lögner?
Jag beställde lite saker av dem, men efter att inte fått det så mailade jag, såklart utan svar. Igår dock damp det ner ett mail där de hävdade att mina saker var vid adressen, men eftersom det var ett företag så var det ingen där de tider de kom. Den adress jag uppgav var min och här finns inga företag. De ringde inte ens.
Aja, strunt samma.
Vill bara veta om det är vanligt med dessa reslutat. Lögner?
Tråkigt att höra! Jag har handlat från dem under många år och inte haft några problem. De var kanske lite mer serviceminded i början, men tycker fortfarande att det är ok. Mail brukar iofs aldrig funka, man får ringa eller faxa...
Problemet verkar ju dock ligga på distributörssidan, vilka var det?
/Fredrik
Problemet verkar ju dock ligga på distributörssidan, vilka var det?
/Fredrik
Säkert är det så, men att skylla på något som för mig verkar taget ur luften känns tråkigt. Man är ju medveten om att det kan gå lite tokigt ibland, men jag har inte ens fått svar på den frågan om jag kan få pengarna tillbaka. Trist!calle wrote:Har för mig att Scooter Restorations använder ett lagerföretag och har alltså inte själv kontroll över vad som skickats och vart.
Juste när det funkar men trist då det blir problem.
/C
Låter som ett helt normalt engelskt scooterdelsföretag i mina öron.
Det spelar ingen roll vem du köper av i UK, man får risiga delar, inkompletta/felaktiga/försenade leveranser, taskigt bemötande och inga ursäker var man än handlar där.
I och med min senaste dust med Cambridge Lambretta, så kommer jag uteslutande köpa delar från antingen Casa Lambretta här i sverige eller från Scooter Center Köln. Finns inte en chans att några pengar korsar engelska kanalen i fortsättningen.
/G
Det spelar ingen roll vem du köper av i UK, man får risiga delar, inkompletta/felaktiga/försenade leveranser, taskigt bemötande och inga ursäker var man än handlar där.
I och med min senaste dust med Cambridge Lambretta, så kommer jag uteslutande köpa delar från antingen Casa Lambretta här i sverige eller från Scooter Center Köln. Finns inte en chans att några pengar korsar engelska kanalen i fortsättningen.
/G
Mancino wrote:Idag har jag fått min grejor, äntligen.
Men har inte fått någon ursäkt/förklaring. Värdelöst!!!
Ska nog passa mig från att handla från dem nästa gång jag vill ha det inom ett par månader...
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Jag ringde på eftermiddagen till en inhemsk lambretta-reservdelsfirma, dagen efter hade jag prylarna, och då var detta en vecka innan Eurot. Snacka om service. Jag var troligen inte ensam om att lägga in glöm-order på dom där sista prylarna till Scootern sådär dagen före...
Samma goda service har jag erfarit från min lokala Vespadelsdealer som inte ens ligger i samma del av Sverige. Känns så bra så bra.
För caferacerrockers på forumet så är väl Engelska Tankshop kända, de anses ju vara snabba i sitt slag. Har du tur kan du få din tank inom 2 år ( sant!)
Däremot ska man ju som bekant akta sig för att ha någonting som helst att göra med Cykelbollen i vårt södra scooterdistrikt, där blir man lurad hur man än gör
Min garagekamrat har väntat i 1 1/2 år på betalda delar som fortfarande inte har dykt upp trots påminnelser. Suck.
Samma goda service har jag erfarit från min lokala Vespadelsdealer som inte ens ligger i samma del av Sverige. Känns så bra så bra.
För caferacerrockers på forumet så är väl Engelska Tankshop kända, de anses ju vara snabba i sitt slag. Har du tur kan du få din tank inom 2 år ( sant!)
Däremot ska man ju som bekant akta sig för att ha någonting som helst att göra med Cykelbollen i vårt södra scooterdistrikt, där blir man lurad hur man än gör

Min garagekamrat har väntat i 1 1/2 år på betalda delar som fortfarande inte har dykt upp trots påminnelser. Suck.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Eller så är det nått med engelsmän. väntade på originalblåset till min lammy i över 5 veckor. Den hade glömts att packas ner i leveransen av själva scootern. Då lovade han och svor på att han postat grejorna. Så jag misstänker att deras postgång påminner mest om de koloniala länderna de en gång ockuperade!
Bara det är gjord av plåt så....
nja, i det där jag har min hood och mina homies går det snabbare och billigare att skicka till Sverige än inom Sverige...kejj wrote: Så jag misstänker att deras postgång påminner mest om de koloniala länderna de en gång ockuperade!
men posten i UK är värdelöst dyr, långsam och krånglig, ibland verkar det som inte UK ligger i Europa..
En liten protest här! MB Developments är lysande. Jag har alltid fått rätt delar, bra delar, kompletta och snabba leveranser från dem. Fast de är ju inte billigast förstås ...Hedge wrote:Det spelar ingen roll vem du köper av i UK, man får risiga delar, inkompletta/felaktiga/försenade leveranser, taskigt bemötande och inga ursäker var man än handlar där.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jag dömmer inte ut ett helt land, så oavsett om grejer kommer(eller inte kommer...) från Polen, Zimbabwe eller Kanarieöarna så är det bara just det företag som inte skött sig som blir bojkottad... Men man blir ju mer försiktig.jencla wrote:En liten protest här! MB Developments är lysande. Jag har alltid fått rätt delar, bra delar, kompletta och snabba leveranser från dem. Fast de är ju inte billigast förstås ...Hedge wrote:Det spelar ingen roll vem du köper av i UK, man får risiga delar, inkompletta/felaktiga/försenade leveranser, taskigt bemötande och inga ursäker var man än handlar där.
/jens
Btw, ingen som har ett styre över till min knas-Lammy?
Är på jakt efter det med 8-kantslyset, dvs till min SX/LI-moppe.
Rock on!
Du, jag har köpt delar från alla, och då menar jag ALLA, större firmor i UK, och samtliga har på det ena eller andra sättet gjort bort sig.
Några exempel:
MB - skickade en hel packningssats hårt ihopvikt i ett kuvert. Samtliga packningar förstörda. Inga nya packningar trots påstötningar.
Cambridge - Fått fel grejor/saknade grejor i VARJE order. Och då snackar vi en hel del ordrar. Surt och defensivt bemötande som regel. Dock fått grejor efter påminnelse OM de funnits i lager.
SR - Skickade ett par gaffelben som helt omöjligt kunde fås att passa. Inget svar trots påstötning.
Beedspeed - saknade grejor i order. Har inte kommit ännu efter fyra år.
PM - Utlovat blås anlände efter en och en halv månad...Medföljande munstyckesuppgradering var i inte i närheten av vad som behövdes. Ingen kompensation för försening, inte ens de munstycken som var korrekta kunde de skicka utan kostnad.
Det kan man då jämföra med tyska och svenska firmor som ännu idag bara lyckats med EN felaktig order från SCK (av väldigt många) som de åtgärdade med expressbud så fort jag hörde av mig.
Så jag är i min rätt när jag ifrågasätter affärsmässigheten hos de brittiska scooterfirmorna tycker jag.
/G
Några exempel:
MB - skickade en hel packningssats hårt ihopvikt i ett kuvert. Samtliga packningar förstörda. Inga nya packningar trots påstötningar.
Cambridge - Fått fel grejor/saknade grejor i VARJE order. Och då snackar vi en hel del ordrar. Surt och defensivt bemötande som regel. Dock fått grejor efter påminnelse OM de funnits i lager.
SR - Skickade ett par gaffelben som helt omöjligt kunde fås att passa. Inget svar trots påstötning.
PM - Utlovat blås anlände efter en och en halv månad...Medföljande munstyckesuppgradering var i inte i närheten av vad som behövdes. Ingen kompensation för försening, inte ens de munstycken som var korrekta kunde de skicka utan kostnad.
Det kan man då jämföra med tyska och svenska firmor som ännu idag bara lyckats med EN felaktig order från SCK (av väldigt många) som de åtgärdade med expressbud så fort jag hörde av mig.
Så jag är i min rätt när jag ifrågasätter affärsmässigheten hos de brittiska scooterfirmorna tycker jag.
/G
Mancino wrote:Jag dömmer inte ut ett helt land, så oavsett om grejer kommer(eller inte kommer...) från Polen, Zimbabwe eller Kanarieöarna så är det bara just det företag som inte skött sig som blir bojkottad... Men man blir ju mer försiktig.jencla wrote:En liten protest här! MB Developments är lysande. Jag har alltid fått rätt delar, bra delar, kompletta och snabba leveranser från dem. Fast de är ju inte billigast förstås ...Hedge wrote:Det spelar ingen roll vem du köper av i UK, man får risiga delar, inkompletta/felaktiga/försenade leveranser, taskigt bemötande och inga ursäker var man än handlar där.
/jens
Btw, ingen som har ett styre över till min knas-Lammy?
Är på jakt efter det med 8-kantslyset, dvs till min SX/LI-moppe.
Rock on!
OK, jag hör vad du säger. Tough luckHedge wrote:Så jag är i min rätt när jag ifrågasätter affärsmässigheten hos de brittiska scooterfirmorna tycker jag.
/G

Dock, för mig har MB fungerat perfekt de c:a 5 gånger jag handlat där de senast åren, det var det jag ville säga. Och när de velat diskutera något i en beställning har jag haft frågan i min mail senast dagen efter.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jag backar ett par steg och hör din bön.... fan va värde, kamrat!Hedge wrote:Du, jag har köpt delar från alla, och då menar jag ALLA, större firmor i UK, och samtliga har på det ena eller andra sättet gjort bort sig.
Några exempel:
/G
Helt plötsligt känns inte mitt problem så illa.
/Rick Rock