Nu måste jag bara få besiktningstid (samt skaffa nytt styrlås, något jag inte upptäckte förrän jag fick hem den) också...

Mekaniskt sett tycks den vara i gott skick. En rengöring samt lite småjusteringar (växelvajrar, bromsar och liknande) verkar allt som krävs. Nu har jag iofs inte kört några längre sträckor men det lilla jag provkört verkar den gå som en klocka.

Batteri från Biltema...inte direkt original. Verkar funka fint i alla fall.

Kicken och blåset är dock inte alltför vackra. Kick skall jag beställa snarast - blåset nöjer jag mig nog med att försöka fräscha upp med lite värmebeständig färg tills jag bestämt mig för om (eller snarare när och hur mycket

Intressant placering av emblemet. Eller - inte så mycket placeringen som böjen. Känns som om någon renoverare borde mätt noggrannare innan han borrade!

Nytt sadelöverdrag är på väg. Oxblodsrött.

Nya fotlister är också på väg...

Lacken är fräsch, men inte perfekt. Den har sina små skavanker, vilket inte gör mig någonting. Jag vill ha en scooter jag törs köra utan att börja gråta vid minsta blemma och det skulle jag inte våga om den var helt nygjord!
That´s about it. Skall byta lite skruvar, bultar och liknande också som är ärgade och fula (samt inte matchar) men det tar jag vartefter jag orkar...
Återkommer med fler bilder när den är lite mer iordninggjord!