Rideout m övernattning o marknad STHLM-E-tuna 26:e juli

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
primavera133
Administrator
Administrator

Rideout m övernattning o marknad STHLM-E-tuna 26:e juli

Post by primavera133 »

Govänner!

Den 26:e juli verkar det vara någon form av marknad i Eskilstuna (enligt Classic motor). Det tycker jag låter som ett lagom långt utflyktsmål för en tvådagars rideout med övernattning.

Förra året drog jag o Calle L med respektive familjer till Flen och bodde på ett ypperligt trevligt litet vandrarhem, grillade lite, drack ett par pilsner och körde hem dagen efter. Gott nog. Med ett besök på en trevlig motormarknad som bonus skulle det kunna bli riktigt najs.

Tänker inte arrangera något (åker bort imorgon) men kanske så ett frö? Är det någon som är sugen på att hänga på? Var ska vi bo? Vilsta Camping är upptagen av marknaden men man kan ju bo ute i skogen utanför stan om man bara tar run-tältet med sig. Sörmlandsleden går tydligen förbi och längs den finns det kanske gratis campingplats med de faciliteter som behövs?

Pratade som hastigast med Ronnie G (som var full o go på Roskilde) som ju kan omgivningarna och han tyckte det lät roligt. Är det någon mer som är sugen så bestämmer vi en plats för avfärd och ett mål och tar det som det kommer.

/JM

PS. Jag åker som sagt bort en vecka så jag svarar nog inte på denna tråden med en gång.
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Tycker det låter som en utmärkt idé Jonas.
Ska kolla almanackan.
// K
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Verkar kul, vilken träff är det
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Låter som en toppenidé, tycker jag!
Måste bara kolla upp lite mer om själva marknaden...misstänker att det är Vilsta-dagarna vi pratar om och de brukar inte vara så mycket motormarknad, tyvärr. Skall gräva lite i saken och återkommer sedan!

Vad gäller bra platser att campa på finns det flera häromkring...såväl "riktiga" campingar med duschmöjlighet och liknande som vackra platser längst med ex sörmlandsleden där det bara är att slå upp tältet.

/Ronnie - sliten och nyligen hemkommen från Roskilde...något otippat med en Lambretta som tillskott i garaget! :D
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Eskilsphenia skulle Señor Cedman förmodligen kalla det.

Klingen är på!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Har grävt lite mer i saken och det är mycket riktigt Vilsta-dagarna som är då.
Brukar vara småtrevligt med det är ingen motormarknad per se, utan snarare en vanlig knallemarknad. De brukar dock ha lite gamla fordon uppställda och kör någon slags moppe hillclimp i skidbacken. Vet faktiskt inte varför de annonserar ut den i Classic.

Vore såklart supernice med lite tälthäng tillsammans med trevliga scooterister, men det känns ändå som om det är bäst att göra alla uppmärksamma på att det i grund och botten är en vanlig marknad så att ingen blir besviken! :wink:
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Jag kan ta med två-tre Vespadelar från källaren och vips har vi en scootermarknad i Eskilstuna.

Jag vill kramas med sköna scootermänniskor, dricka rom och cola, se snygga scootrar och ha kul. Det är det viktigaste.
Eskilstuna ligger perfekt med tanke på närheten för oss häromkring.
Sthlm, V-ås, Örebro, Lin och Norrköping osv.
Dunder!
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Ok, vi skiter i marknaden. Men var ska vi ses o slå upp våra tält o knäcka upp våra välsmakande lager? Eller är det vandrarhem med säng som gäller? Blir ju mindre packning då. Det stället i Flen vi var på förra året var supertreligt men drevs av IOGT-NTO med medföljande nykterhetsprinciper...

Ronnie, du borde veta trakterna bäst? Har du något konkret förslag åt oss, eller ska jag kolla å en karta o chansa? Jag hittade ett vandrarhem i Stenkvista där man kan bo för 150:- natten men vet egentligen inget mer om det än så.

/JM
0707-170414
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Gärna nära stan för min del.
Jag åker gärna och träffas på fredagen redan, när man
redan är på gång så att säga.
Det är i alla fall fem pers från Örebro som vill åka.
Och någon eller några från Västerås.

// K

primavera133 wrote:Ok, vi skiter i marknaden. Men var ska vi ses o slå upp våra tält o knäcka upp våra välsmakande lager? Eller är det vandrarhem med säng som gäller? Blir ju mindre packning då. Det stället i Flen vi var på förra året var supertreligt men drevs av IOGT-NTO med medföljande nykterhetsprinciper...

Ronnie, du borde veta trakterna bäst? Har du något konkret förslag åt oss, eller ska jag kolla å en karta o chansa? Jag hittade ett vandrarhem i Stenkvista där man kan bo för 150:- natten men vet egentligen inget mer om det än så.

/JM
0707-170414
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Kul att så många verkar komma! Har tänkt anordna ett litet minirun a´la In The City framåt slutet av september, men tills den 26e Juli blir det nog lite tight att styra upp en klubbkväll tyvärr...:wink:

Har dock inga jättekonkreta tips, tyvärr. Man brukar ju sällan bo på vandrarhem i sin hemstad!

Så vitt jag vet finns det faktist bara ett vandrarhem riktigt centralt, det i Vilsta. Stenkvista (som du ju redan hittat, Jonas M) är inte jättelångt från stan. 5-6 km kanske. Sedan finns det ett i Hållsta också. Det är någon mil, uppskattningsvis.

Campingar finns det ett par att välja på, mer eller mindre nära stan. Kolla här.

Vill man bo ute, ostört och framför allt fratis går som sagt Sörmlandsleden i närheten, och den finns det flera tältplatser längs med (varav jag känner till åtminstone två) som är riktigt vackra! Men då hamnar vi såklart en bit utanför stan...kanske inte så kul OM vi skulle få för oss att ta en öl ute heller, eftersom scootrarna då skulle lämnas obevakade på landet.

Kunde jag skulle jag gärna låta er alla bo på tomten, men jag tror inte det skulle uppskattas av övriga i bostadsrättsföreningen!

Jag kommer inte att kunna kolla den här tråden på ett par dagar nu då jag drar till västkusten för att hämta Lambretta och semestra lite med tjejen (i den ordningen :wink:) Kommer förmodligen hem på fredag eller lördag. Hör av mig till Klingen eller Jonas M då för att kolla läget! Om några funderingar jag kan hjälpa till med dyker upp innan dess är det bara att någon av er som har mitt nummer slår en pling. Jag har mobilen med mig!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Klart vi skall invadera Vilsta-marknaden om ni ändå är i krokarna, förresten!
Ta över hillclimb-tävlingen låter väl som en kul idé? :lol:
Sten Åqvist
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Eskilstuna

Post by Sten Åqvist »

Häftigt med scooterträff nästan på hemmaplan, bara en dryg timme bort.
Lets roll!
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Nice!

Har hört att det ska bli fortsatt risigt väder på västkusten under denna helg, runt den 26e juli
Solen befinner sig i Mälardalen. Tur att man befinner sig på rätt ställe då.

// K
Skoterett
Drömmare
Drömmare

Post by Skoterett »

Låter schyst med träff i E-tuna, bra avstånd från Pennybridge också!
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jag ringer Vilsta-campingen och kollar hur det ser ut där under helgen imorgon! Finns det lediga platser tror jag den är det bästa alternativet...

Där finns möjlighet att tälta för de som vill det, men även vandrarhem om man vill ha det mer bekvämt. Dessutom ligger den någotsånär nära stan, så de som är på det humöret kan ta sig in till centrum utan problem. Tar 20-min/en halvtimme att gå, 10 med motorfordon.

Återkommer imorgon med besked!
Butter Boy
Nybörjare
Nybörjare

Post by Butter Boy »

Coolt.
Ser ut som om det kommer 3 snabba scootrar från Västerås.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

OK - nu har jag kollat med Vilsta Camping/Sporthotell. Det finns gott om campingplatser så det är lugnt, men vandrarhemmet är fullbokat.

Frågan är hur vi skall göra då? Som sagt så är en campingen som ligger bäst till imo - de flesta andra (så vitt jag kan komma på iaf) ligger en bit utanför stan. Så det beror ju lite på vad folk vill göra på kvällen...
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Vilsta camping låter toppen tycker vi. Är på som fasen!
Vi åker gärna redan på fredag om det är fler som sluter upp.
Föreslår gemensam lunch i Eskilstuna city på lördag med efterföljande cruising!?
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Då tycker jag vi bestämmer Vilsta!
Finns andra vandrarhem något sånär nära för de som inte vill campa.

Hur var det med det där hotellerbjudandet du hade sett, Klingen? Har googlat runt lite men inte hittat något...lät ju som ett bra alternativ för de som kanske inte vill tälta annars!

Lunch vet jag redan var jag tycker vi skall käka iaf! :wink:
Skoterett
Drömmare
Drömmare

Post by Skoterett »

Det är inte någon som behöver en tältkompis under helgen? Jag betalar självklart hyra:)

//Jonas
stomper
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stomper »

Jag kommer iaf. Är ju lagomt långt bort. Ska se om jag får med mig några andra Karlstadscooterister.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Shit, det här verkar ju bli grymt! Vad många som kommer...kul!

Antar att jag blir tvungen att tänka ut något kul mål för ride-out nu... :wink:
Havsbris
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Havsbris »

Jag kommer! Försöker hetsa sthlm lite så får vi se var det hamnar men Göring och jag e lätt på! Anländer till rideouten på lördagen.

/Jonathan
Butter Boy
Nybörjare
Nybörjare

Post by Butter Boy »

Är det fredag som gäller? När har folk tänkt att åka dit?

Coolt!
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Jag o Ronny N kommer att ses på macken i Västberga, STHLM, lördag kl 10:00. Vi räknar med att det tar 2-3 timmar innan vi är i Eskilstuna. Alla som vill hänga på dyker lämpligtvis upp där, eller hör av sig om man vill ansluta längs vägen.

/JM
0707-170414
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Post Reply