O, vilken fin GS 160! Dessutom av den tidiga modellen med verktygsfack bakom sadeln. Den ska du vara rädd om och vårda ömt! Den har bott i Göteborgs och Bohus län, det gamla regnumret börjar på O. Dock, jag känner inte igen den, den tillhörde nog inte någon av mina vänner i Vespa Club Göteborg. I varje fall inte efter det att jag kom in där sommaren 1967.
Däremot visar den klara tecken på en förare med sportiga ambitioner. Stripes på frontskölden (om än lite klantiga), självhäftande regskylt fram, dåtidens variant av ryggstöd (fast det borde varit stoppat, det lät man med fördel flickvännen göra

) Bakljuset är dock fel, någon har bytt det till den senare versionen från SS180 m fl.
Lycka till med din fina GS, det var den sportigaste varianten i utbudet när den såldes och börjar bli rejält ovanlig (och värdefull). Och var försiktig när du mekar med den, vissa delar är mycket svåra att få tag på.
EDIT: Javisst ja, dina frågor:
Hur är dessa att köra? (har bara kört sporthoj innan)
>> Skitkul, bara stötdämpare, styr- och hjullager, däck mm är bra. Fast helt annorlunda än en sport-mc förstås ...
Vad kan den vara värd?
>> Svårt, det finns inga listpriser och utbudet är begränsat. 15-20 000?
Är det lätta att mecka med?
>> Allt är relativt men i princip ja. Den största risken är att du får kämpa med fastrostade och ärgade bultar mm
Vad skulle det kosta att lämna in den, så de går igenom motorn och startar den?
>> Se annan tråd här på forumet i detta ämne. Delar är oftast inget problem men mekkompetens är det. Det finns i princip inga firmor som jobbar med så här gamla maskiner, dessutom skulle det bli djävulskt dyrt. Du måste leta privatpersoner som vill hjälpa dig, eller göra det själv.
Hur många hk har den?
>> Se Pakas svar ovan
/jens