Hej!
Är inte så insatt i hur PX serien är uppbyggd så kanske någon vänlig själ kan förklara vad som skiljer en 125:a från en 200cc. Slaget såg jag var samma, kan det vara så enkelt att man kan montera en 200 cylle på en 125?. Chassimässigt, är det samma grejor?
Tack på förhand,
Janne
Skillnad PX125E och PX200E
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Re: Skillnad PX125E och PX200E
200-motorn har en vinklad cylinder, så det är en hel del jobb med att svetsa om motorblocket för att omplacera pinnbultarna.
Vill man trimma en PX125, och samtidigt behålla tillförlitligheten, köper man en PX150-cylinder samt en 22-primär till kopplingen. Du får kvar samma motorkaraktär, fast ett par hästar till. Billigare än att köpa trimcylindrar, och håller bättre också.
Mvh
G
Vill man trimma en PX125, och samtidigt behålla tillförlitligheten, köper man en PX150-cylinder samt en 22-primär till kopplingen. Du får kvar samma motorkaraktär, fast ett par hästar till. Billigare än att köpa trimcylindrar, och håller bättre också.
Mvh
G
jings wrote:Hej!
Är inte så insatt i hur PX serien är uppbyggd så kanske någon vänlig själ kan förklara vad som skiljer en 125:a från en 200cc. Slaget såg jag var samma, kan det vara så enkelt att man kan montera en 200 cylle på en 125?. Chassimässigt, är det samma grejor?
Tack på förhand,
Janne
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================