Stockholm - förslag på butiker mm

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Bengan
Lärling
Lärling

Stockholm - förslag på butiker mm

Post by Bengan »

Ska till Stockholm om ett par dagar. Har ni några tips vad man kan kolla in för butiker? Tänkte lite i stil med Sivletto & This Way (har inte besökt nån av dom tidigare). EHR, är det nåt att besöka eller är det mest som vilken moppeaffär som helst?

Det behöver inte ha med scootrar att göra, men gärna lite annorlunda stuk. Second Hand med 50-, 60-, 70-talsprylar skulle vara kul.

Jag är ute efter en MC-jacka som funkar både till min Sprint och min Maxiscooter. Behöver inte vara värsta Mods-stuket, men jag vill inte ha SMC-stuket heller. Nånting sånt här kanske: http://www.dainese.com/eng/articolo.asp ... lo=1735032 Var kan man hitta sånt?

Vi har bil så det behöver inte vara affärer i centrum.
bufflig
Lärling
Lärling

Re: Stockholm - förslag på butiker mm

Post by bufflig »

Bengan wrote:http://www.dainese.com/eng/articolo.asp ... lo=1735032 Var kan man hitta sånt?
Om jag inte minns fel har väl Dainese en konceptbutik på sveavägen (D-store)? Har iofs aldrig varit inne där, men är det någonstans de borde fått in en ny modell som denna, borde det väl vara där? Du kanske kan ringa och fråga?

Annars finns ju t ex MC-varuhuset, MC-boden och AVA MC, som har konventionella MC-kläder, men det borde ju finnas motsvarande i de flesta städer.

ThisWay, som du nämner själv, är värt ett besök, liten men trevlig butik!

EHR har en del kläder också. Det är ingen vanlig mopedbutik direkt, även om de säkert tjänar sina pengar på automatscooters nuförtiden. Värt ett besök om du är i krokarana iallafall. Om du är ute efter en speciell veterandel kan det visst vara vits att ringa och kolla först, ibland verkar det kunna finnas udda delar som bara kommer fram om man frågar snällt, har jag hört...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

jackor i alla varianter hittar Du även på Lelles i Uppsala. Om jag inte fattat min geografi helt fel så ligger det längst vägen...

Jag köpte en "Superfly" på Dainese på sveavägen för ett par år sedan & är supernöjd. :grin: :grin: :smile: :grin: :smile:
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

EHR har ett bra utbud av scooterrelaterade kläder. Helt klart en bra butik som är värd ett besök. Fast smaken är ju som bekant som baken så kolla på deras hemsida vilka klädmärken dom säljer så vet du vad du har att vänta dig.

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Bara det är gjord av plåt så....
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Lelles var ett bra tips. Massor av kläder, men det blev inget jackköp den här gången. Liiite irriterande när vi kom dit efter ca 40 mils körning att dom i princip låste för lunch när vi tog i handtaget för att kliva in i butiken.

Dainise på Sveavägen hade upphört, men det var i närheten av EHR så det gjorde inte så mycket. Det var trevligt att se EHR, men jag vet inte om jag håller med om att de hade ett stort utbud av scooterkläder.

This Way var helt klart värt besöket. Tjejen som jobbade där var helskön och pratade oavbrutet med oss.

Annars blev det inte så mycket MC-relaterat. Vi åkte till Fly Fisherman i Järfälla, en väldigt liten butik men värt ett besök om man gillar fiske.

Tack för alla tips!
Post Reply