Hej!
Någon som kan ge lite input? Har blivit sugen på att köra scooter igen och har fastnat för en SYM GTS 250i. Finns några trådar här men tyvärr något år gamla. Någon som har erfarenhet. Hur är denna maskin att köra. Efter vad jag hör så har -08:an bättre drag i och med insprutningen. Vad är toppfarten, är den ok att köra motorväg med? Skall ifs. mest åka i stan till och från jobbet.
Funderade lite på en Burgman, men har nog lämnat det. 600:an är alldeles för lite maskin och för mycket pengar och 400:an, ja eftersom jag kommer att köra framåt höst/vinter med sämre väder så tror jag den kan bli lite för tung i stadskörning. Rätt eller fel?
Hade tidigare en Derbi Boulevard 150 cc. En toppenmaskin men för liten maskin, perfekt i stadskörning och mindre landsvägar men sedan räckte den inte till. Jag är ju inte någon liten man heller precis….smile.
Har tittat på några andra maskiner som tex, Kymko Xciting, som väger mera, och några andra modeller men inte funnit någon förrutom GTS:en som varit riktigt intressant.
Finns en dansk länk om GTS:en som är ganska bra, skriven av en man som är i min egen ålder, och size med för den delen.
http://www.enthybo.dk/Sym.htm
Bamse!