Igår var en fin dag för Vespaåkande, så det blev en liten tur över Älvsborgsbron ner till hamnen, där skönheten fick stå och spänna sig lite i solskenet:
haha, det låter som ett härligt projekt. På avstånd såg den iaf välvårdad ut, men rosten kanske smält in i den rosa lacken? Har den varit röd från början eller?
oki, hittade din andra tråd, med lackprojektet! lycka till!
Ska bli intressant att höra hur det går sen om du ska byta vev o trimma, det är man ju lite sugen på... har bara ingen plats att vara på
Jag köpte min fixad o klar för 6 papp Dock så starde den inte då, men det var lätt åtgärdat med nytt stift, tändkabel och nya munstycken.
tack, jag tror att ny lack kommer göra väldigt mycket på min. den såg ut som ett ras när jag köpte den för 7000, och den startade inte heller. iofs lika enkelt som din att åtgärda..
ja, jag vet bara inte om det är värt det..ny vev kostar ändå minst en tusenlapp, o jag vet inte hur mycket skillnad det gör? så din är helt orginal med?
vet ärligt talat inte vad som är gjort med min, förutom att det sitter en större förgasare, 16/16. Tror att något i avgaset ska vara upptaget till större dimension, men vev är nog orginal.
Om man ska tro alla andra här på forumet så kan nog en annan vev göra susen om man vill få lite mer kraft och fart. Min gör 30-35 nu, vilket är som orginal.