Blankt papper

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

DP wrote:federico in da house:
akta er för att bjuda på "fika". det gick ju inte så bra i hedemora

Om jag inte minns fel var det den där träskoklädde VAG trimmaren som bjöd personalen på både det ena & andra. Känner till en av bilarna inolverad, den bor numera i Förenade Arab Emiraten....

DP says: Definiera "fika"......
choklad stog det i artikeln (men mest sprit...)

ps. det är såklart bra för alla när bilprovningen har fin kontakt med MC/scooter folket och butikerna som säljer fordonen de besiktigar.
Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

mamba wrote:vad är det för fel på fosie?!
Jag trodde det var "allmänt känt" i Malmö att Fosie har en del övernitiska gamla besiktningsmän? Åtminstone i sporthojskretsar är detta ett känt faktum. Har tyvärr själv haft den erfarenheten från Fosie ett par gånger och har sedan dess alltid besiktigat på det markant yngre Valdemarsro med lycklig utgång.

Måhända är det annurlunda nu - det var en handfull år sedan jag besökte Fosie. Givetvis skall man besiktiga där man tycker det känns bra, om det än må vara på Fosie. Jag säger "lycka till!"... :wink:
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

tja, tyckte mest det var en märklig generalisering

jag bor i malmö och har besiktigat på fosie och valdemarsro. huruvida hojen passerar utan anmärkning tror jag beror mer på hojen än på besiktningsmannen

jag plockade in en ducce från tyskland och den turen till valdemarso hade nog gjort mången bilbesiktningschef eller länsman nyfiken!
Terraplane Blues

Yes, blankt papper för mig också på Primmyn idag! :grin:

Jag har aldrig varit med om en löjligare besiktning: besiktningsmannen kollade glapp i hjullager och inget annat - inte ens belysning eller bromsar! Provkörde inte ens... Tack Gud, för 2 år till! :grin:
Hannah
Nybörjare
Nybörjare

Post by Hannah »

Yes! Vespan klarade sig perfekt idag på besiktningen, på Valdemarsro.
Terraplane Blues wrote:Vänta och tacka tills att den har gått igenom...
Så tack för tipset
/H
Terraplane Blues

Hannah wrote:Yes! Vespan klarade sig perfekt idag på besiktningen, på Valdemarsro.
Terraplane Blues wrote:Vänta och tacka tills att den har gått igenom...
Så tack för tipset
/H
Skoj, grattis! Kom du undan lika lindrigt som jag? Jag tror inte att jag ens hade behövt ta med mig Primmyn dit för att få den godkänd - kanske för att jag fick en supertrevlig grekisk scooterentusiast som besiktningsman? Han berättade härliga scooterhistorier, bl a om en vråltrimmad PX 200 han körde omkring med hemma i Grekland.. :grin:

Vi får skramla ihop ett gäng och ta en scootertur en dag. Jag aviserar som sagt det här i tråden några dagar innan. Ska bara få tid över först...

Grattis än en gång!
Hannah
Nybörjare
Nybörjare

Post by Hannah »

Inte riktigt så lindrigt. Han kollade allt noga och provkörde testade tutan hela kittet. Men han verkade gilla vespor riktigt mycket så det kanske var samma kille som du hade.
Nu ska jag ut och köra!
/Hannah :grin:
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Bara det är gjord av plåt så....
Post Reply