Då var man i trimm trimträsket i alla fall

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
User avatar
Vespalun
Lärling
Lärling
Posts: 575
Joined: Tue 19 Aug 2003, 20:07
Location: Umeå, Sweden

Då var man i trimm trimträsket i alla fall

Post by Vespalun »

Jaha!

Då var det dags att konstatera att det går fortare med fler cc!
Bytte min gamla 50cc cylinder mot en snarlik 102cc från Olympus (inköpt av EM scooters), den gav ett visst krafttillsott må jag säga.
Jag blir numera INTE omcycklad i alla fall.
Med 10" hjul och 18/67 utväxling så toppar den kanske 60-65 men orkar desto mer.
Slipade upp blockhalvorna så att dom passade till cylindern samt att jag bytte den gamla veven till en lite mer öppen variant (tysk orginal tror jag).
Med en 16/16 förgasare samt ett 68 munstycke rör det ganska bra på sig, lite fett men duger under inkörningen.

Har ingen speciell toppfart men att snitta på 60 km är inga problem.

Problemet är nu att hitta någon Vespa att "team" åka med!
I Umeå finns det förvisso några men ingen verkar vilja dyka upp när det är dags att visa upp sig. Onsdagar träffas ALLA veteran åkare på Gamlia i Umeå för att visa upp sig samt att fika (Kaffe med bröd, för den som inte vet) och att snacka.
Tiden är 18:00 till 21:00, mopedåkarna kommer alltid sent!!!!!!
Kom igen nu alla Umebor med scootrar se till all komma till träffaran på Gamlia.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Post Reply