Har bestämt mig för att utöka scooterfamiljen med en Lambretta och har nu snubblat över en TV175 serie 2 med sidovagn som jag kanske kan få till ett ganska skapligt pris.
Problemet är att jag inte är så jättesugen på just sidovagn egentligen...
Därför har jag funderat på om jag helt enkelt skall plocka bort den, fixa till den lite, och sedan sälja den vidare.
Min fråga är därför: är det bara att montera av en sidovagn och sedan köra på som innan den monterades, eller kan det vara större modifikationer som gör det krångligt gjorda i samband med att den sattes dit?
Plocka bort sidovagn från Lambretta?
Lammy Ser 2-vagnarna satt oftast med ett klämfäste runt ramröret under fotbrädan. I ditt fall så antar jag att det är den vita som legat på blocket ett tag. Har för mig att det är en Royal eller bendervagn. Dessa hade ibland ett extrastag upp till sadelfästet.
Det brukar inte vara några bekymmer att demontera en vagn, dock så åker du på regbesiktning av nya singelscootern då vagnen troligtvis är inskriven i regbeviset. Det kan också finnas en parkeringsbromsanordning. De som scooters som lämnade försäljaren med vagn hade inget stöd. Glöm inte det! ( svish klonk- j-aaaar)
Att göra sig av med en vagn är nog inte så svårt heller. Många i är vi som har barn i skjutsbar ålder ( 2 månader och uppåt
).
Det brukar inte vara några bekymmer att demontera en vagn, dock så åker du på regbesiktning av nya singelscootern då vagnen troligtvis är inskriven i regbeviset. Det kan också finnas en parkeringsbromsanordning. De som scooters som lämnade försäljaren med vagn hade inget stöd. Glöm inte det! ( svish klonk- j-aaaar)
Att göra sig av med en vagn är nog inte så svårt heller. Många i är vi som har barn i skjutsbar ålder ( 2 månader och uppåt

Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Det är just det som är det fina i kråksången - vagnen monterades på ganska nyligen, och därför är den inte inreggad med sidovagn. Mao är det bara att plocka bort den och sedan besiktiga!
Vi får väl se...har inte ens varit och kollat på hojjen i fråga, eller ens fått särskilt mycket info, så jag vet inte om den är intressant ännu. Tyckte dock det var läge att kolla upp ang sidovagnen innan jag eventuellt går vidare...
Vi får väl se hur det blir!
/Ronnie - nyss hemkommen från krogen, första kvällen på semestern! Tjo-ho!
Vi får väl se...har inte ens varit och kollat på hojjen i fråga, eller ens fått särskilt mycket info, så jag vet inte om den är intressant ännu. Tyckte dock det var läge att kolla upp ang sidovagnen innan jag eventuellt går vidare...
Vi får väl se hur det blir!
/Ronnie - nyss hemkommen från krogen, första kvällen på semestern! Tjo-ho!