Mera cylindrar

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Mera cylindrar

Post by Ola Lång »

För er som inte nöjer er med Tino sacchis nytillverkning av den kända TWIN-Lambretta motorn så har trimmarklubben här tagit fram en kraftfullare version. Först till Saunarun med denna motorn får bästa platsen med både hinken och skopan

Image
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
onorlin
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 17
Joined: Mon 03 Jul 2006, 15:37
Location: Sweden

Post by onorlin »

WTF?

Vad är detta?

/OscarGasGlad
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Post by jencla »

Snälle Ola, du har inte fått visioner i drömmen nu igen?? Vi minns vad som hände förra gången (en framhjuldriven Vespa 8) )
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

jencla wrote:Snälle Ola, du har inte fått visioner i drömmen nu igen?? Vi minns vad som hände förra gången (en framhjuldriven Vespa 8) )
/jens
Det er akkurat det vi husker!!! :grin:

SÅ SETT IGANG OG BYGG OLA!!!! :P
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Mest imponerande måste vara dom avstämda insugen.

Synd att man slutat fyllemeka....
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

Den obeservante lägger märke till DKW-fördelaren, KEDJEDRIVEN! måste bli himla exakt förtändning +/- 10 grader bara eller så.
Men frågan är om det inte är mera finish på detta 2cylindrigabygge:
Image
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
marre
Lärling
Lärling
Posts: 465
Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden

Post by marre »

FYFAN vilken hård BMW :eek: gemig!
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

Här kommer en Twinlambretta fast ändå inte...... glad engelsman..

Image
Image
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Post Reply