Sauna'n'Run 2008

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Fasen va schangdobelt av dig Guran, att ulova körbarhet söndag förmiddag redan nu! :lol:

Ja Ronnie som jag ser det har du inga bättre alternativ!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Oj, vilken service, Guran! Och bra tips där, Ola...Det låter ju som en mycket smidig idé!

Måste bara kolla upp exakt vilken tid jag slutar på fredagen så jag vet med säkerhet att jag hinner till Arlanda i tid!
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Färjebiljetten bokad. Äntligen får jag se Finland och uppleva det legendariska SaunaRun. Yes!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Sen blir det ju billigare för dig om du bokar biljett utan fordon på färjan hem också.

/G
Ronnie wrote:Oj, vilken service, Guran! Och bra tips där, Ola...Det låter ju som en mycket smidig idé!

Måste bara kolla upp exakt vilken tid jag slutar på fredagen så jag vet med säkerhet att jag hinner till Arlanda i tid!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Men döh Ronnie, det går MASSOR med flyg från Arlanda till Helsingfors på Fredag kväll/emiddag!

Sen får du väl höra med Dina (flyktiga) finska dambekanta om en hyr-ride alternativt busstidtabell!!!

ser fram emot att träffa dig( och alla andra) till Fredagsbingon!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Om ni kommer med skåpbil, Ola, kunde ni kanske ta med Ronnies skoter i skåpbilen?? Allra överst på allt det andra medtagna bråtet och sedan låta Ronnie köra sin skoter på hemvägen och därmed ha massor med plats för extra ölkartonger och annat skojigt införskaffat. Fast ni har kanske bilen alldeles fullproppad?
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Hoho nä scooters får folk allt hålla med själva. Vi åker ju inte direkt via E-Tuna, en smidig omväg på ca 26 mil. Dessutom lär vårat skåp vara tvärfullt med bröte redan innan start. Vi kan ju inte servera ALLT på silverfat bara för att Ronnie har en elak arbetsgivare som prompt håller kvar honom till fredag em :smile:

Igår var jag på trevlig scootertur till Kallio och kaffe på Taikalampu. Mys. http://www.mobilblogg.nu/scooter/2008/0 ... _nago.html
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ronnie får väl be någon annan köra "moppen" över i förväg och betala skillnaden... :grin:

Va! Är du i Finland och lurar? Och Kallio heter Berghäll på svenska.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Det där löser sig alltid. I värsta fall klarar jag min nog utan. Så länge det finns varm bastu och jalovina reder jag mig! :wink:
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Som traditionen påbjuder bjuder vi på "innan vi går på båten till Sauna Run fika" för alla som ska åka och alla som vill träffa dom som ska åka på Torsdag innan båten går! Så uppsamling på Tavastgatan 31 för en kopp nybryggt runt 14-15 tiden eller så.

/H
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Nu är det en vecka kvar tills bastun eldas igång!

Det finns fortfarande hyttplatser kvar att boka på båten, om man är Vikinclubmedlem ( ordnas gratis på nätet) så kostar det 1578 kr t/r med en scooter och singelbädd ( herrplats/damplats) Men det brukar löna sig att vara flera på en scooter!

avgång TORSDAG 14 Augusti hemgång SÖNDAG 17:e

Image
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Det verkar falla igenom med Saunat för min del i år igen, tyvärr... :cry:
Har fått en del oväntade utgifter så det blir helt enkelt för dyrt med flyg, färja och grejer. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt.

Ni får helt enkelt basta och dricka jaloviina för min del också så syns vi på ModsVsRockers istället!
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Har just börjat plocka ihop packningen. Det här ska bli riktigt dj-a kul!
/jens
PS. Vad är jaloviina?? Låter starkt och farligt.
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Jaloviina är Finsk fulcognac - smakar gott, värmer fint och man bli en glad filur. Drickes lämpligen när man är ut och luftar sig mellan bastupassen.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

ÄDELBRÄNNVIN mina vänner, finns från 1-3 stjärnig men endast den 1-stjärniga är rätt enligt de renlärliga, och det vill man ju vara i bastun.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Bör dock respektfullt uttalas med finlandssvenskt uttal, ungefär:

EDELPRÄNNVIIN

Funkar för övrigt som lösenord i badkaret, när törsten slår till. Passa också på att deltaga i den inofficiella sporten Jallu-hockey i sagda kar, om det brakar sta. Finland vann mästerskapet sist vill jag minnas. Till slut fanns ingen 'puck' kvar...

En viss mästermekaniker i ett garage nära mig, dök som en fisk ner till botten på älven mitt i natten för att rädda en förlupen flaska. Så populär är drycken.

/Guran
Ola Lång wrote:ÄDELBRÄNNVIN mina vänner, finns från 1-3 stjärnig men endast den 1-stjärniga är rätt enligt de renlärliga, och det vill man ju vara i bastun.
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Hoppas ni får/har det kul. Skulle gärna varit med men vissa saker har gjort det svårt, men som Ronnie nämde det blir mods och rocker, så jag hoppas finnas på startfältet.
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Som alltid en toppenträff!

Ingen som har lagt ut bilder ?

... elller öööö nej det kanske är bäst att det inte finns några bildbevis.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Extra för denna S&R var att flickorna också gjorde en nakenkörning! Och att det var flera fagra gossar (7?) som kom i paradkörning t.o.m. två gånger. Fick inte bild av detta (du kan andas ut nu topps!) för att ljuset var så svagt att jag hade lämnat kameran på rummet. Nästa gång skall jag komma ihåg att ta riktiga blixten med mig...

Och härligt att få träffa forumbekanta på riktigt!

Och som info till alla som var med, som givetvis varit jätteoroliga över hur min Jasso fungerade på hemvägen, kan jag berätta att den fungerade som en ängel! Förgasarproblem säger jag! :wink: :wink: :wink:

Och en annan rolighet var att varje land hade sin egen försäljningspunkt och det blev nog dyrt för alla deltagare att köpa tidningar och tygmärken och gudvetvad från dem alla!
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Hej o hallå, alla glada Jallodrinkare. Lika trevligt att träffa er gamla bekanta varje gång, lika trevligt att göra nya bekantskaper varje gång.

Några bilder som gick att använda blev det: http://myrenas.se/sauna08

Vi ses

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Och bara så du vet, Ronnie. Micragirls spelade aldrig What do I get.

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

primavera133 wrote:Och bara så du vet, Ronnie. Micragirls spelade aldrig What do I get.

/JM
Haha...skönt. Alltid lite plåster på såren.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bilder som Markku Kangaspuro har tagit:
http://picasaweb.google.com/Markku.Kang ... 08SaunaRun
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Och nyss har även scooteristen med längsta färdväg (jag) kommit hem, efter 50 mil i envis motvind och regnskurar från Stockholm till Göteborg. PX-en ville inte toppa mer än dryga 100, på uppvägen i medvind gjorde den 120+ :evil:

De finska scooteristerna var underbart trevliga, som vanligt, och Sauna & Run 08 levde väl upp till mina förväntningar, som var HÖGA. Det här var en riktig toppenträff! Kram på er alla scootervänner, i Finland, Norge och Sverige!
/jens
Scooter-Kari
Drömmare
Drömmare

Post by Scooter-Kari »

Hej alla glada SaunaRun-scooterister!

Hemresan från Stockholm gick riktigt bra, trots nedlastad PX och släpvagn. Vi fick en kraftig regnskur över oss i Stockholm medan resten av resan var torrare.

Ett jättestort "Kiitos" till alla som jobbat så hårt för att vi alla skulle få uppleva ännu ett superbt SaunaRun. Det här lever man länge på.

Det var riktigt kul att få träffa "gamla" och nya SaunaRun-ister , bl.a. det pigga gänget från Norge.

Här nedan Borgåbladets trevliga artikel om SaunaRun och dess scooterister:

Sid 1:
Image

Sid 2:
Image

Sid 3:
Image

Trött och nöjd!
/Scooter-Kari
Scooter-Kari
Post Reply