Lackerare
Lackerare
Behöver lokalisera en lackerare i Stockholmstrakten som kan utföra bättrings-lackeringsjobb på vissa delar med småskador på lacken.
Har själv ingen erfarenhet alls av lackfirmor och vet inte ens vem man ska välja för att fråga om sådarna jobb.
Det är små skador som uppkommit under transport av scooter som jag vill ordna upp. Transportfirman betalar notan.
Några tips?
Har själv ingen erfarenhet alls av lackfirmor och vet inte ens vem man ska välja för att fråga om sådarna jobb.
Det är små skador som uppkommit under transport av scooter som jag vill ordna upp. Transportfirman betalar notan.
Några tips?
Bara det är gjord av plåt så....
Re: Lackerare
om din lack är metallic är det i princip omöjligt att få samma färg/känsla i de omlacklade delarna. hur stora skador är det?kejj wrote:Behöver lokalisera en lackerare i Stockholmstrakten som kan utföra bättrings-lackeringsjobb på vissa delar med småskador på lacken.
Några tips?
Federico
Delvis ska jag det i varje fall.
Ska kolla med frittes tips.
Hitta.se har man kollat ha men det var just scooterklubbens medlemmars olika erfarenheter av lackerare jag ville åt. om man fick 2 olika namn på företag man kan lita på så kunde man fråga dem 3 om ens lackbehov. Att bara ta nån på måfå från hitta.se är inte svårt. Att hitta 2-3 riktigt bra som andra medlemmar här rekommenderat är ju med värt. Det finns ju ändå ett par väldigt fint lackerade scootrar i klubben!
Hitta.se har man kollat ha men det var just scooterklubbens medlemmars olika erfarenheter av lackerare jag ville åt. om man fick 2 olika namn på företag man kan lita på så kunde man fråga dem 3 om ens lackbehov. Att bara ta nån på måfå från hitta.se är inte svårt. Att hitta 2-3 riktigt bra som andra medlemmar här rekommenderat är ju med värt. Det finns ju ändå ett par väldigt fint lackerade scootrar i klubben!
jag skojade bara lite med att lägga in hitta.se, förstår vad du menar. men jag tror att de flesta billackerare klarar att fixa dina lackskador, det brukar vara värre när de ska fixa plåt eller blästra. bästa tipset är nog att besöka någon av dem med det aktuella fordonet, då har får du många gånger bättre svar och och koll på hur de verkar vara. telefonkontakt är svårare när man ska beskriva en lackskada....kejj wrote:Delvis ska jag det i varje fall.
Federico
jo, det är bättre att pensla i lite sprayfärg i repan och köra då det ändå blir fler repor med tiden. transportföretaget får väl ersätta för vad det skulle kosta ändå... gissningsvis 3-5000 om någon skulle fixa det i stockholm med kvittofritte wrote:är inte just sådana skador den patina som så ofta lovsjungs här?
Federico
kejj in da house:
Kom igen, lite fler tips och namn borde dyka upp!
Vore det mina bitar skulle dom bara hamna hos Ace kustom Paint Shop www.acekustom.com Telefon: 08-7744955 prata med Rolle & hälsa att Starol sänt dig.....
DP says: For me, the best only....
Kom igen, lite fler tips och namn borde dyka upp!
Vore det mina bitar skulle dom bara hamna hos Ace kustom Paint Shop www.acekustom.com Telefon: 08-7744955 prata med Rolle & hälsa att Starol sänt dig.....
DP says: For me, the best only....
Thats what I call tips.
mmm, problemet fritte är att just skadan på styrtoppen ser fördjävlig ut då den uppkommit av att fraktlådans tak gnuggat mot den. knappast 'patina' frågor här. Samtidigt är väl jag känd för att endast ha tiptop skit på mina scootrar, jag är inte en fan av risig lack
Någon har tom sagt "Den är inte kejj-snygg" om lacken på sin scooter!

mmm, problemet fritte är att just skadan på styrtoppen ser fördjävlig ut då den uppkommit av att fraktlådans tak gnuggat mot den. knappast 'patina' frågor här. Samtidigt är väl jag känd för att endast ha tiptop skit på mina scootrar, jag är inte en fan av risig lack

Jag anar tysk sommarstädning här. Tur att inte vi åker scooter ihopkejj wrote:Thats what I call tips.

Re: Lackerare
det går om man klarlacksbättrar,faktiskt lättare om det ÄR metallic!Federico wrote:om din lack är metallic är det i princip omöjligt att få samma färg/känsla i de omlacklade delarna. hur stora skador är det?kejj wrote:Behöver lokalisera en lackerare i Stockholmstrakten som kan utföra bättrings-lackeringsjobb på vissa delar med småskador på lacken.
Några tips?
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/