Trimma 1960 Vespa 150

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Trimma 1960 Vespa 150

Post by Svint1 »

Heisann!

Jeg har akkurat fått min første largeframe, en Vespa 150 fra 1960.
En VGLA1T opprinnelig fra Sverige, men kjøpt i Danmark nå sist...:oops:

Var ute og kjørte med min svoger bakpå, og da gjorde den 80 (på speedometeret) på flat mark...

Men Norge er som kjent ikke flatt, og det gikk ikke mer enn ca 40-50 i bakkene oppover (vil ikke kjøre på for høyt turtall...)

Så nå vurderer jeg å sette på et DR177-kit for å få litt bedre drag opp bakkene....
Hva vil jeg oppnå med det kit'et? -Anbefales det?


Hva slags eksos anbefaler dere?
Kan dette kit'et bare skrus rett på blokken uten modifiseringer?
Må jeg ha ny forgasser?
Osv...

Håper dere kan hjelpe meg med svar før jeg evnt bestiller et slikt sett....:wink:

Mvh
Øyvind

1960 Vespa 150
1976 Vespa V50S
1993 Vespa PK50XL
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<i>Jeg har akkurat fått min første largeframe, en Vespa 150 fra 1960.
En VGLA1T opprinnelig fra Sverige, men kjøpt i Danmark nå sist...:oops:</i>

Grattis! fin modell

<i>Så nå vurderer jeg å sette på et DR177-kit for å få litt bedre drag opp bakkene....Hva vil jeg oppnå med det kit'et? -Anbefales det?</i>

DR177 är perfekt för att öka effekten lagom mycket, du kan med små modifieringar uppnå 12-13HK med den cylindern, då tillsammans med större förgasare och ett billigt trim-.vgastsystem.

Hva slags eksos anbefaler dere?
Kan dette kit'et bare skrus rett på blokken uten modifiseringer?
Må jeg ha ny forgasser?
Osv...

blocket bör portas för en tredje spolport och så måste man täta blocket mot cylinderfoten med kemisk metall eller alu-svets.

insuget ska också portas, gärna för en 24mm förgasare.

SITO plus är perfekt för bottendraget som du behöver i Norska backar.

Utväxlingen på GL är ganska bra för råstyrka.



Federico
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Heisann!

Tusen takk for hjelpen!
-gode råd er alltid velkommen!

Er litt skeptisk til å porte og sveise, men vi får se hva en kan få til.

Ellers står min V50S først i køen når det gjelder trimming... :oops:
Sitter i dette øyeblikk og bestiller et DR75-kit sammen med 68- og 72 dyse til min 16/16-forgasser.
Sammen med mitt LeoVinci-avgassystem burde det gå sånn noenlunde... (fortsatt på jakt etter bunn-drag, ikke toppfart...):wink:

Så om noen dager har SIP klart å få sendt kit'et avgårde, så er jeg klar for veien igjen!

Igjen; takk for råd og tips og annen hjelp!

Hilsen Øyvind
Post Reply